Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nörolojik sistem anatomi ve fizyolojisi |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
2) |
Nörolojik hastanın değerlendirilmesi |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
3) |
Baş ağrıları ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
4) |
Beyin damar hastalıkları ve hemşirelik bakımı-I |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
5) |
Beyin damar hastalıkları ve hemşirelik bakımı-II |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
6) |
Demiyelizan hastalıklar ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
7) |
Epilepsi ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
8) |
Kas hastalıkları ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
9) |
Hareket bozuklukları ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
10) |
Omurilik hastalıkları ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
11) |
Periferik sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
12) |
SSS enfeksiyon hastalıkları ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
13) |
Demans ve hemşirelik bakımı |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
14) |
Nörolojik rehabilitasyon |
Pubmed ve diğer veri tabanlarında yayınlanan akademik makaleler. |
Ders Notları / Kitaplar: |
AKDEMİR, N. (Ed.). (2021). İç hastalıkları ve hemşirelik bakımı. Akademisyen Kitabevi.
Woodward S., Mestecky AN. (Çev. Eds. Topcuoglu A, Durna Z, Karadakovan A. Nörolojik Bilimler Hemşireliği
Sue Woodward (Ed), Catheryne Waterhouse (Ed). Oxford Handbook of Neuroscience Nursing (Oxford Handbooks in Nursing). Oxford University Press. 2021.
Stephen Goldberg. Clinical Neuroanatomy Made Ridiculously Simple, Color Edition, 6th Edition: An Incredibly Easy Way to Learn for Medical, Nursing, Nurse Practitioner, And Physician Assistant Students. MedMaster, 2022. |
Diğer Kaynaklar: |
AKDEMİR, N. (Ed.). (2021). İç hastalıkları ve hemşirelik bakımı. Akademisyen Kitabevi.
Woodward S., Mestecky AN. (Çev. Eds. Topcuoglu A, Durna Z, Karadakovan A. Nörolojik Bilimler Hemşireliği
Sue Woodward (Ed), Catheryne Waterhouse (Ed). Oxford Handbook of Neuroscience Nursing (Oxford Handbooks in Nursing). Oxford University Press. 2021.
Stephen Goldberg. Clinical Neuroanatomy Made Ridiculously Simple, Color Edition, 6th Edition: An Incredibly Easy Way to Learn for Medical, Nursing, Nurse Practitioner, And Physician Assistant Students. MedMaster, 2022. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Lisans yeterlilikleri temelinde, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, İç hastalıkları hemşireliği alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirmek |
|
2) |
İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, alanı ile ilgili birey, aile ve toplumun sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak, alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek, alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak |
|
3) |
1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme
2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme.
3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. |
|
4) |
Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. |
|
5) |
1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme.
2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme
3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. |
|
6) |
1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme.
2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme.
3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
|