İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 3019121500 | ||||||||||
Ders İsmi: | Seminer | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrencinin iç hastalıkları hemşireliği kapsamına giren sağlık sorunlarında sahip olduğu fizyopatolojik süreçler hakkındaki ayrıntılı bilgiyle derinlemesine analiz ve sentez eden, yorumlayan, hastayı bütüncül olarak değerlendirebilen, bireye ait bilgileri kayıt eden, yorumlayan ve sonucunda kanıta dayalı hemşirelik bakımını hasta ve ailesine sunabilen uzman hemşireler yetiştirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: | Üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, renal replasman tedavileri, hepatitler, siroz, eklem bağ dokusu hastalıkları, geriatrik sağlık sorunları ve hemşirelik bakımı, enteral ve parenteral beslenme, temel EKG değerlendirmesi ve kalp ritm bozuluklukları, iç hastalıkları ile ilişkili sorunlarda psikososyal bakım. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Literatür taramada kaynaklar | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
2) | Araştırma sorusu oluşturma | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
3) | Niceliksel araştırma yöntemleri | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
4) | Niceliksel araştırma yöntemleri-devam | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
5) | Nitel araştırma yöntemleri | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
6) | Niteliksel araştırma yöntemleri-devam | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
7) | Ara sınav | |
8) | Araştırma etiği ve yazma prensipleri | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
9) | Tez önerisi çerçevesini belirleme | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
10) | Tez önerisinde biçimsel koşullar | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
11) | Tez önerisinde içerik | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
12) | Tez önerisinde örneklemin belirlenmesi | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
13) | Tez önerisinde yöntemin oluşturulması | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
14) | Tez öneri değerlendirmesi | Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications. |
15) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Enç N, Can. G., Özcan Ş, Tülek Z, Uysal H. (2023). İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi.: Nobel Tıp Kitabevleri. |
Diğer Kaynaklar: | Sole, M. L., Klein, D. G., & Moseley, M. J. (2020). Introduction to Critical Care Nursing E-Book. Elsevier Health Sciences. Brunner, L. S. (2017). Brunner & Suddarth's textbook of medical-surgical nursing (Vol. 1). Lippincott Williams & Wilkins. Mariann M. Harding, Jeffrey Kwong, Dottie Roberts, Debra Hagler, Courtney Reinisch. (2019) Lewis's Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, Single Volume 11th Edition.Elsevier |
Ders Öğrenme Kazanımları | |||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Lisans yeterlilikleri temelinde, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, İç hastalıkları hemşireliği alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirmek | |||||
2) İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, alanı ile ilgili birey, aile ve toplumun sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak, alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek, alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak | |||||
3) 1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | |||||
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | |||||
5) 1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | |||||
6) 1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Lisans yeterlilikleri temelinde, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, İç hastalıkları hemşireliği alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirmek | 5 |
2) | İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, alanı ile ilgili birey, aile ve toplumun sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak, alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek, alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak | 5 |
3) | 1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. | 5 |
4) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. | 5 |
5) | 1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. | 5 |
6) | 1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 50 |
Sunum | 1 | % 50 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 100 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Sunum / Seminer | 1 | 90 | 90 |
Ödevler | 1 | 90 | 90 |
Toplam İş Yükü | 180 |