İÇ HASTALIKLARI HEMŞİRELİĞİ (YL) (TEZLİ)
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
2 120 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey
QF-EHEA:2. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3019121500
Ders İsmi: Seminer
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
0 0 0 0 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler):



Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders öğrencinin iç hastalıkları hemşireliği kapsamına giren sağlık sorunlarında sahip olduğu fizyopatolojik süreçler hakkındaki ayrıntılı bilgiyle derinlemesine analiz ve sentez eden, yorumlayan, hastayı bütüncül olarak değerlendirebilen, bireye ait bilgileri kayıt eden, yorumlayan ve sonucunda kanıta dayalı hemşirelik bakımını hasta ve ailesine sunabilen uzman hemşireler yetiştirmeyi amaçlar.

Dersin İçeriği: Üriner sistem hastalıkları ve hemşirelik bakımı, renal replasman tedavileri, hepatitler, siroz, eklem bağ dokusu hastalıkları, geriatrik sağlık sorunları ve hemşirelik bakımı, enteral ve parenteral beslenme, temel EKG değerlendirmesi ve kalp ritm bozuluklukları, iç hastalıkları ile ilişkili sorunlarda psikososyal bakım.




Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Literatür taramada kaynaklar Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
2) Araştırma sorusu oluşturma Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
3) Niceliksel araştırma yöntemleri Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
4) Niceliksel araştırma yöntemleri-devam Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
5) Nitel araştırma yöntemleri Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
6) Niteliksel araştırma yöntemleri-devam Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
7) Ara sınav
8) Araştırma etiği ve yazma prensipleri Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
9) Tez önerisi çerçevesini belirleme Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
10) Tez önerisinde biçimsel koşullar Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
11) Tez önerisinde içerik Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
12) Tez önerisinde örneklemin belirlenmesi Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
13) Tez önerisinde yöntemin oluşturulması Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
14) Tez öneri değerlendirmesi Walliman, N. (2021). Research methods: The basics. Routledge. Hennink, M., Hutter, I., & Bailey, A. (2020). Qualitative research methods. Sage. Clark, T., Foster, L., Bryman, A., & Sloan, L. (2021). Bryman's social research methods. Oxford university press. Pajo, B. (2022). Introduction to research methods: A hands-on approach. Sage publications.
15) Final sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Enç N, Can. G., Özcan Ş, Tülek Z, Uysal H. (2023). İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulama Rehberi.: Nobel Tıp Kitabevleri.
Diğer Kaynaklar:
Sole, M. L., Klein, D. G., & Moseley, M. J. (2020). Introduction to Critical Care Nursing E-Book. Elsevier Health Sciences.
Brunner, L. S. (2017). Brunner & Suddarth's textbook of medical-surgical nursing (Vol. 1). Lippincott Williams & Wilkins.
Mariann M. Harding, Jeffrey Kwong, Dottie Roberts, Debra Hagler, Courtney Reinisch. (2019) Lewis's Medical-Surgical Nursing: Assessment and Management of Clinical Problems, Single Volume 11th Edition.Elsevier

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları
Program Kazanımları
1) Lisans yeterlilikleri temelinde, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, İç hastalıkları hemşireliği alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirmek
2) İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, alanı ile ilgili birey, aile ve toplumun sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak, alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek, alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak
3) 1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme.
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme.
5) 1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme.
6) 1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Lisans yeterlilikleri temelinde, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek, İç hastalıkları hemşireliği alanının ilişkili olduğu disiplinlerden edindiği kapsamlı bilgiyi bütünleştirmek 5
2) İç hastalıkları hemşireliği alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanmak, alanı ile ilgili birey, aile ve toplumun sorunlarını çözmede vaka yöneticisi olarak rol almak, alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturmak, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümlemek, alanın gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanmak 5
3) 1. Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme 2. Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla incelemeyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 3. Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilme. 5
4) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve öğrenmesini yönlendirebilme. 5
5) 1. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilme ve bu değerleri öğretebilme. 2. Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme 3. Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilme. 5
6) 1. Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren çalışmayı bağımsız olarak yürütebilme. 2. Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilme ve sorumluluk alarak çözüm üretebilme. 3. Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. 5

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 50
Sunum 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 100
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Sunum / Seminer 1 90 90
Ödevler 1 90 90
Toplam İş Yükü 180