BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) (İNGİLİZCE) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3017002027 | ||||||||
Ders İsmi: | Advanced Internet Computing | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | EN | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Department Elective | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Recep DURANAY | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | 1) Temel bilgisayar ağları bilgisini ileri seviyeye taşımak 2) İnternetin yapı ve parçalarını güncel teknik seviyede öğretmek 3) Öğrencilere güncel teknik seviyede kablosuz ve optik ağ bilgisi kazandırmak 4) Öğrencilere bilgisayar ağları konusunda küçük çaplı araştırma yaptırmak |
Dersin İçeriği: | TCP/IP protokol katmanları, internet mimarisi, internette yönlendirme ve tıkanıklık yönetimi, internette trafik mühendisliği, servisler ayrımı, çok-protokollü etiket anahtarlama (MPLS), içerik dağıtım ağları, eşler-arası ağlar, bulut bilişim, ağ işlev sanallaştırması, yazılım tabanlı ağlar, optik ağlar, optik devre/paket/çoğuşum anahtarlama, fiber gecikme hatları, dalgaboyu bölmeli çoğullama, dalgaboyu dönüşümü, kablosuz ağlar, WiFi, tasarsız ağlar, duyarga ağları, yaygın bilişim, ağ güvenliği, saldırı tesbiti, şifreleme, ağ yönetimi, servis planlama ve izleme, tarifelendirme |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Bilgisayar ağlarına giriş, TCP/IP protokol katmanları | ders kitabı |
2) | İnternet mimarisi, internette yönlendirme ve tıkanıklık yönetimi | ders kitabı |
3) | internette trafik mühendisliği, amaçları ve yöntemleri, servisler ayrımı | ders kitabı |
4) | Çok-protokollü Etiket Anahtarlama (MPLS) | ders kitabı |
5) | İçerik dağıtım ağları, eşler-arası ağlar, bulut bilişim | ders kitabı |
6) | Ağ işlev sanallaştırması, programlanabilir ağlar, yazılım tabanlı ağlar | ders kitabı |
7) | Optik ağlar, optik devre/paket/çoğuşum anahtarlama, zaman çizelgelemesi | ders kitabı |
8) | ara sınav | - |
9) | Fiber gecikme hatları, dalgaboyu bölmeli çoğullama, dalgaboyu dönüşümü | ders kitabı |
10) | Kablosuz ağlar, zorluklar, WiFi | ders kitabı |
11) | Tasarsız ağlar, duyarga ağları, yaygın bilişim | ders kitabı |
12) | Ağ güvenliği, saldırı tesbiti, şifreleme | ders kitabı |
13) | Ağ yönetimi, servis planlama ve izleme, tarifelendirme, kabul yönetimi | ders kitabı |
14) | Öğrenci makale araştırması sunumları | açık kaynak |
15) | Öğrenci makale araştırması sunumları | açık kaynak |
16) | Final | - |
Ders Notları / Kitaplar: | [1] Dixit, S. (2003). IP over WDM: Building the Next-Generation Optical Internet. WileyInterscience. [2] Aracil, J., Callegati, F. (2009). Enabling Optical Internet with Advanced Network Technologies. Springer. [3] Farrel, A., Bryskin, I. (2006). GMPLS: Architecture and Applications. Morgan Kaufmann. [4] Iniewski, K. (2010). Convergence of Mobile and Stationary Next-Generation Networks. Wiley. [5] Sosinsky, B. (2009). Networking Bible. Wiley. |
Diğer Kaynaklar: | [1] Dixit, S. (2003). IP over WDM: Building the Next-Generation Optical Internet. WileyInterscience. [2] Aracil, J., Callegati, F. (2009). Enabling Optical Internet with Advanced Network Technologies. Springer. [3] Farrel, A., Bryskin, I. (2006). GMPLS: Architecture and Applications. Morgan Kaufmann. [4] Iniewski, K. (2010). Convergence of Mobile and Stationary Next-Generation Networks. Wiley. [5] Sosinsky, B. (2009). Networking Bible. Wiley. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. | |||||||||
2) Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. | |||||||||
3) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. | |||||||||
4) Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |||||||||
5) Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. | |||||||||
6) Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. | |||||||||
7) Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. | |||||||||
8) Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. | |||||||||
9) Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. | |||||||||
10) Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak geniş ve derin bilgilere ulaşma, değerlendirme, yorumlama ve uygulama becerisi. | |
2) | Sınırlı ya da eksik bilgiyi kapatmak ve uygulamak için bilimsel yöntemleri kullanma ve farklı disiplinlerin bilgilerini bütünleştirme kabiliyeti. | |
3) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği problemlerini kurgulayabilme, problemleri çözmek için yöntemler geliştirebilme ve çözümde yenilikçi yöntemler kullanabilme. | |
4) | Yeni ve/veya orijinal fikirler ve algoritmalar geliştirme becerisi; sistem, bileşen veya süreç tasarımında yenilikçi çözümler geliştirmek. | |
5) | Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknikler ve yöntemler ve bunların kısıtları hakkında geniş bilgi sahibi olma kabiliyeti. | |
6) | Analitik modelleme ve deneysel araştırma tasarlama ve uygulama, süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözme ve yorumlama becerisi. | |
7) | Bir yabancı dili (İngilizce) en az Avrupa Dil Portföyü seviyesinde sözlü ve yazılı iletişimde kullanabilme kabiliyeti. | |
8) | Çok disiplinli ekiplerde liderlik etme, karmaşık durumlara çözüm geliştirme ve sorumluluk alma kabiliyeti. | |
9) | Toplumsal, yasal, etik ve ahlaki değerlerin bilincinde olmak ve bu değerler çerçevesinde araştırma ve uygulama çalışmaları yapabilmek. | |
10) | Bilgisayar Bilimi ve Mühendisliği alanında yeni ve gelişmekte olan uygulamalar hakkında farkındalık ve bunları inceleme ve gerekirse öğrenme kabiliyeti. |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 2 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Ödevler | 2 | 30 | 60 |
Ara Sınavlar | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 185 |