BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2000002014 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Elektronik | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Cenk DİNÇBAKIR |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin tanıtılması. Elektrik devrelerinin temel yasalarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği: | Devre elemanları: AC-DC kaynaklar, Direnç, Kondansatör, Endüktans hakkında temel bilgilerin öğrenilmesi ve devre çözümlerinin yapılması. Yarıiletken devre elemanları: Diyotlar ve LED’lerin öğrenilmesi. Elektrik devrelerinde enerji ve güç. Elektriksel sinyaller. Elektriksel ölçü aletlerinin öğrenilmesi ve bilgisayarlı devre simülatörü ile devre çözümlerinin yapılması. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
2) | Mühendislikte Temel Tanımlar - Elektrik Enerjisi ve Özellikleri – Bilgisayarlı Devre Simülatörü Tanıtılması | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
3) | Gerilim ve Akım Kaynakları | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
4) | Dirençler ve OHM Kanunu | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
5) | Seri Devreler ve Kirchoff Gerilim Kanunu | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
6) | Paralel Devreler ve Kirchoff Akım Kanunu | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
7) | Seri ve Paralel Karışık Devreler | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
8) | Ara Sınav | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
9) | Alternatif Akım Temel Esasları | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
10) | Kondansatörün DC Devrelerdeki Davranışı | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
11) | Kondansatörün AC Devrelerdeki Davranışı | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
12) | Endüktansın DC Devrelerdeki Davranışı | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
13) | Endüktansın AC Devrelerdeki Davranışı | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
14) | Seri ve Paralel RLC (Rezonans) Devreleri | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
15) | Yarıiletken Devre Elamanları: Diyot ve LED ve Doğrultma Devreleri | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
16) | Yıl Sonu Sınavı | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 |
Ders Notları / Kitaplar: | Analog Devre Elemanları, MEB, 2011 |
Diğer Kaynaklar: | Elektrik-Elektronik Mühendisliğinin Temelleri Ders Notu, 2010-2011 Elektriğin Temel Esasları, MEB, 2011 Doğru Akım ve Alternatif Akım Devreleri, MEB, 2011 Kaplan, Analog Elektronik – I, Mersin Üniversitesi Bakan A.F., Analog Elektronik Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | ||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | ||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 2 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 2 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 2 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 2 |
Alan Çalışması | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |