BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 2000002010 | ||||||||||
Ders İsmi: | Bilişim Hukuku | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | yok | ||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı bilişim teknolojilerinin kullanımı nedeniyle ortaya çıkan hukuksal sorunların çözümünün öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği: | Ulusal ve uluslararası alanda bilişim (siber) suçları ile ilgili olarak yapılan düzenlemeler, uluslararası anlaşmalar, anayasal düzenlemeler, kanun ve yönetmeliklerle yapılan düzenlemeler, kişisel verilerin saklanması, çocuk istismarı suçları, banka ve kredi kartı dolandırıcılığı, yetkisiz erişim ve verileri değiştirme, fikir ve sanat eserleri kanununa muhalefet, phishing, spam, siber saldırılar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | internet-tarihi gelişimi-temel kavramlar | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
2) | E-Ticaret hukuku | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
3) | e-devlet hukuku | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
4) | elektronik imza | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
5) | uluslararası alanda elektronik imza | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
6) | Güvenli elektronik imza | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
7) | sertifika hizmet sağlayıcılar | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
8) | Arasınav | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
9) | bilişim hukuku ve diğer hukuk dalları | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
10) | bilişim hukuku ve diğer hukuk dalları | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
11) | bilişim hukuku ve diğer hukuk dalları | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
12) | IT law and other branches of law | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
13) | bilişim ceza hukuku | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
14) | genel değerlendirme | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
15) | Yılsonu sınavı | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin yürütücüsü tarafından notlar paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Ali Haydar Doğu, Bilişim Hukuku, Ekin Yayınevi, Bursa, 2016. Metin Turan, Bilişim Hukuku, Seçkin Yayıncılık, İstanbul, 2016. Internet ve Hukuku (Derleyen: Yeşim Atamer), Bilişim Hukuku Üzerine Yazılar, Internet Ceza Hukuku, Bilişim Hukukuna ilişkin Hukuki Metinler, Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2004. Mehmet Bedii Kaya, Teknik ve Hukuki Boyutlarıyla Internette Erişim Engellenmesi, Ulusal ve Uluslararası Mevzuat, Kadir Has Üniversitesi Yayınları, İstanbul, 2006. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | ||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | ||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 1 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 1 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 1 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 1 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 5 |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Okuma | |
Örnek olay çalışması |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Sunum | |
Raporlama | |
Bilgisayar Destekli Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 30 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |