BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000111015
Ders İsmi: Matematik
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Esma TAYRAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Temel Matematik hesaplamalarını yapar, Mesleğinde basit veya orta düzeyde cebirsel uygulamalar geliştirir.
Dersin İçeriği: Temel Kavramlar, Sayılar, Bölme – Bölünebilme Kuralları, Asal Çarpanlarına Ayırma, EBOB-EKOK, Birinci Dereceden Denklemler, Eşitsizlikler, Çarpanlarına Ayırma, Üslü Sayılar, Köklü Sayılar, Eşitsizlik, Mutlak Değer, Oran / Orantı, Fonksiyonlar, Matris ve Determinantlar, Taban Aritmetiği

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel matematik konularına hakimdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kümeler ve sayılar ile ilgili işlemleri mesleğinde uygular.
2) Mesleğinde basit ya da giriş seviyesinde cebirsel uygulamalar geliştirir.
3) Mesleğinde yüzde ve faiz hesaplamalarını yapar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Kavramlar Yok
2) Sayılar Yok
3) Bölme-Bölünebilme Yok
4) Asal Çarpanlara Ayırma, EBOB-EKOK Yok
5) Rasyonel Sayılar Yok
6) Mutlak Değer Yok
7) Üslü Sayılar, Köklü Sayılar Yok
8) Yıl İçi Değerlendirme Yok
9) Özdeşlikler, Çarpanlara Ayırma Yok
10) Birinci Dereceden Denklemler ve Eşitsizlikler Yok
11) Oran-Orantı Yok
12) Fonksiyonlar Yok
13) Matris ve Determinantlar Yok
14) Taban Aritmetiği Yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Slaytlar
Diğer Kaynaklar: Temel Matematik; Prof. Dr. Mustafa BALCI, Sürat yayıncılık
Genel Matematik 1 – MYO’lar için Matematik ve Çözümleri; A. Sinan Çevik, Engin Bozacı; Nobel Yayınevi

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 4
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 2
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak 2

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 172