BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000111011
Ders İsmi: Programlama I
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Yunus KURAL
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Serhat DALGALIDERE
Öğr.Gör. Yunus KURAL
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Programlama I dersi, karmaşık problem çözme görevleri için algoritmik düşünmeye uygulamalı bir şekilde giriş yapmayı hedeflemektedir. Ayrıca bu ders ile hesaplama, matematik, mantık ve tasarım tabanlı farklı disiplinler arasında problem çözme becerileri ve yetkinliklerin oluşturulması amaçlamaktadır. Öğrencilerin gruplar halinde çalışacakları örüntü tanıma, soyutlama ve tümevarım/tümdengelim gibi birçok konu ve kazanacakları problem çözme becerinin yanı sıra, heyecan verici bilmeceleri ve sorunları çözmek için verilerle çalışarak, Python gibi programlama arayüzlerini kullanabilmeleri için öğrencilere bir alt yapı oluşturacaktır. Genel olarak, öğrenciler bu ders ile üniversite yaşamları ve haricinde de karşılaşabilecekleri sorunlara yönelik onları hazırlayacaktır. Sibernetik, büyük veri, bulanık mantık kavramlarını açıklar.
Dersin İçeriği: Mantıksal ve Eleştirel Düşünme, Problem Ayrıştırma, Örüntü tanıma, Soyutlama
Veri türleri, formları ve amaçları, Python'a Giriş, Algoritmalar, Veri Analizi ve Görselleştirme

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Problem çözme maksadıyla hesaplamalı düşünme öğelerini tanımlayıp uygulayabileceklerdir.
2) Ellerindeki problemle ilgili gerekli kodu ilgili kod kütüphanesinde arayıp bulabileceklerdir.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Farklı disiplinlerden oluşan gruplarda çalışabilme yetisi kazanacaklar hem bireysel hem de takım sorumluluğu almayı öğreneceklerdir.
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
1) Algoritmaları verimlilik, doğruluk ve netliklerine göre değerlendirebileceklerdir.
2) Mantık, programlama ve algoritmik düşünce konularında uygulamalı temel kazanacaklardır.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Program tanımı, Programlama dilleri ve Java dilinde bir program geliştirme ve icra etme Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
2) Java Programlama dili genel özellikleri, Java programı, menüler, kısayollar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
3) Java dilinin genel yapısı, yazım kuralları, değişken tanımlama, atama işlemleri, operatörler, veri tipleri Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
4) Java Programlama dilinde kullanılan Giriş-Çıkış komutları, Temel ekran komutları, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
5) Java Programlama dilinde kullanılan karar (if ve if else) komutları, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
6) Java Programlama dilinde kullanılan Sayaçlı döngü komut, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
7) Koşullu döngü komutları ve döngü çıkış komutları, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
8) Yıl İçi Değerlendirme Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
9) Java programlama dilinde kullanılan temel kütüphane fonksiyonları, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
10) Programlama dillerinde dizi yapısı, Tek boyutlu diziler, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
11) Programlama dillerinde alt program yapısı, Fonksiyonlar(Fonksiyonların tanımlanması, bildirimleri) Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
12) Programlama dillerinde dosya kavramı, Metin Tipli dosya kullanımı, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
13) Yapı (struct) ve Birleşim (Union) , Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
14) Fonksiyon çağırma teknikleri, Örnek Uygulamalar Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok
Diğer Kaynaklar: Curzon, Paul, and Peter W. McOwan. The power of computational thinking: Games, magic and puzzles to help you become a computational thinker. World Scientific Publishing Company, 2017.
Riley, David, and Kenny A. Hunt. Computational thinking for the modern problem solver. Chapman and Hall/CRC, 2014.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 4
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 5
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 4
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Laboratuvar

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Laboratuvar 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ara Sınavlar 1 30 30
Final 1 30 30
Toplam İş Yükü 172