ERGOTERAPİ
Kazanılan Yeterlilik Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
4 240 FULL TIME TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):6. Düzey
QF-EHEA:1. Düzey
TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1214002020
Ders İsmi: Sağlıklı Yaşam Stratejileri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar Kredi AKTS
2 0 0 2 4
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar:
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Şüheda ÖZKAN
Dersi Veren(ler):

Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık ve iyi olma stratejileri hakkında bilgi sahibi olmak, sağlıkla ilgili yaşam stratejileri geliştirebilmek
Dersin İçeriği: Sağlıkla ilişkili terminolojiler, sağlık sisteminde ulusal ve uluslararası örgütlenme, ICF modeli, epidemiyoloji, toplum sağlığı, sağlık hizmetleri ve sağlık hizmetlerinde basamaklar, koruyucu sağlık hizmetleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Sağlıkla ile ilgili kavramları tanımlar
2) İyi olma haliyle ilgili kavramları tanımlar.
3) Sağlık ve iyi olma stratejilerini tanımlar.
4) Sağlık ve ergoterapi ilişkisini tanımlar.
5) ICF modeliyle iyi olma hali ilişkisini tanımlar.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Sağlık kavramları ve terminoloji 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
2) Sağlık ve Ergoterapi ilişkisi hakkında kaynak tarama 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
3) Ergoterapide interaktif çalışma 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
4) Ergoterapide Sağlık,Wellness ve iyilik hali 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
5) Ulusal sağlık siteminde örgütlenme 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
6) Uluslararası sağlık sisteminde örgütlenme 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
7) Sağlık hizmetleri ve basamakları 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
8) Ara sınav 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
9) Koruyucu sağlık hizmetlerinde toplumu etkileyen unsurlar (bulaşıcı hastalık, kanser, travma, süreğen hastalıklar) 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
10) ICF ve önemi 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
11) Sağlıkta araştırma yöntemleri 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
12) Epidemiyoloji 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
13) Literatür tarama 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
14) Literatür tartışma 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
15) Literatür tartışma 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara
16) Final 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness. 2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006. 3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu 4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Yok/None
Diğer Kaynaklar: 1. Scaffa Me., Reıtz Sm., Pızzı Ma. Occupatıonal Therapy In The Promotıon Of Health And Wellness.
2. Pendleton Hm, Shultz-Krohn. Pedretti’s Occupatıonal Therapy Practıce Skılls For Physıcal Dysfunctıon. Mosby, Calıfornıa, 2006.
3. Sağlık sistemi yaklaşımı ile kalite ve güvenlik stratejileri geliştirme kılavuzu
4. Aydın, Sabahattin.World Health Organization. T.C. Sağlık Bakanlığı Performans Yönetimi ve Kalite Geliştirme Daire Başkanlığı, 2008. Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

Program Kazanımları
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar.
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar.
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar.
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar.
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular.
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel tıp bilimleri ve ergoterapi alanıyla ilgili temel kavramları ve sağlığın geliştirilmesi ve sürdürülmesinde ergoterapinin rolünü tanımlar. 5
2) Birey ve toplum temelli müdahalelerde ergoterapiye özgü teori ve modeller çerçevesinde değerlendirme ve müdahale yöntemlerini tanımlar. 5
3) Bireylerin performans alanlarındaki katılım kısıtlılıklarını azaltmak için aktiviteleri analiz eder, çevresel düzenlemeler yapar, performans kapasitesini artıracak müdahale ve koruyucu yaklaşımları planlar ve uygular.
4) Ergoterapi bilimi ve uygulamaları ile ilişkili konularda araştırma için ihtiyaçları belirler, tasarlar, veri toplar, sonuçları analiz ederek raporlar.
5) Mesleki etik ve kalite standartları çerçevesinde bağımsız olarak ve multidisipliner ekibin üyesi olarak sorumluluk alır.
6) Yaşam boyu öğrenme bilinciyle doğru ve güncel bilgiyi, bilim ve teknolojideki gelişmeleri takip eder, edindiği bilgileri etkin biçimde kullanır.
7) Sözlü-yazılı iletişim ve dil becerilerini etkili kullanır, hizmet verdiği bireyleri, bakım verenleri, birlikte çalıştığı ekibi ve diğer paydaşları bilgilendirir.
8) Mesleğin yasal haklarını ve ergoterapi hizmetlerinin kalitesini gözeterek mesleki bilgi ve becerisini profesyonel bir kimlikle kullanır, hizmet verdiği bireylerin iyi olma haline katkı sağlar.
9) Kişisel farklılıkları ve bunların aktivite, rol ve katılıma etkilerini dikkate alarak ayrım yapmaksızın bireysel ve toplumsal yaklaşımları planlar ve uygular. 5
10) Alanı ile ilgili uygulamaların evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri ile hukuksal sonuçları konusunda farkındadır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Ödev
Soru cevap/ Tartışma
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama
Bireysel Proje
Grup Projesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 3 48
Sunum / Seminer 1 1 1
Ödevler 2 1 2
Küçük Sınavlar 2 2 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 105