BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 2021211003 | ||||||||||
Ders İsmi: | Görsel Programlama | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders Görsel Programlama dillerinden birini kullanarak yazılım geliştirmenin teorik kavramlarını, temellerini, sınırlarını ve kapsadığı alanları üzerine genel bir bilgi ve anlayış geliştirilmesi sağlamak amacıyla geliştirilmiştir. Görsel Programlama dilinin yapılarından ve özelliklerinden yararlanılarak yazılım çözümlerinin üretilmesi ile ilgili pratik becerilerin geliştirilmesi sağlanacaktır. |
Dersin İçeriği: | 1 Görsel Programlama Temel Bileşenleri 2 Kontroller ve Formlar 3 Değişkenler ve Değişken Tipleri 4 Giriş Çıkış Kontrol Komutları 5 Operatörler 6 Kontrol Nesneleri ve Özellikleri 7 Program Denetim Komutları 8 Ara Sınav 9 Kontrol Deyimleri ve Döngüler 10 Diziler 11 Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (ListBox, Combobox) 12 Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (Checkbox, Option Buton, Shape, Frame) 13 Olaylar (Activate, Deactivate, Change, Click, DbClick, Error, Gotfocus, Lostfocus, KeyDown, KeyUp, KeyPress) 14 Olaylar (DropDown, Paint, Pathchange, PatternChange, QueryUnload, Resize, Scroll, Validate) |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Görsel Programlama Temel Bileşenleri | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
2) | Kontroller ve Formlar | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
3) | Değişkenler ve Değişken Tipleri | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
4) | Giriş Çıkış Kontrol Komutları | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
5) | Operatörler | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
6) | Kontrol Nesneleri ve Özellikleri | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
7) | Program Denetim Komutları | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
8) | Ara sınav | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
9) | Kontrol Deyimleri ve Döngüler | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
10) | Diziler | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
11) | Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (ListBox, Combobox) | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
12) | Bileşenlerin Özellikleri ve Olaylar (Checkbox, Option Buton, Shape, Frame) | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
13) | Olaylar (Activate, Deactivate, Change, Click, DbClick, Error, Gotfocus, Lostfocus, KeyDown, KeyUp, KeyPress) | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
14) | Olaylar (DropDown, Paint, Pathchange, PatternChange, QueryUnload, Resize, Scroll, Validate) | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
15) | Final Sınavı | Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021 |
Ders Notları / Kitaplar: | 1- Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021. 2- Visual Basic ve Visual C# Örnekleriyle Windows Forms Platformunda Görsel Programlamaya Giriş, Hürol Aslan, Nobel Yayıncılık, 2015. 3-Visual Basic ve Visual C# Örnekleriyle WPF Tabanlı Nesneye Yönelik Görsel Programlama, Hürol Aslan, Nobel Yayıncılık, 2016. |
Diğer Kaynaklar: | 1- Görsel Programlama, Tolga Demirhan, Paradigma Akademi, 2021. 2- Visual Basic ve Visual C# Örnekleriyle Windows Forms Platformunda Görsel Programlamaya Giriş, Hürol Aslan, Nobel Yayıncılık, 2015. 3-Visual Basic ve Visual C# Örnekleriyle WPF Tabanlı Nesneye Yönelik Görsel Programlama, Hürol Aslan, Nobel Yayıncılık, 2016. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
|||||
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
2) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | ||||||
3) Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | ||||||
4) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | ||||||
5) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | ||||||
6) Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | ||||||
7) Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Matematik, fen bilimleri ve hesaplama alanlarındaki bilgi birikimini yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama ile ilgili problemlerinin çözümüne uygulama becerisine sahip olmak. | 2 |
2) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama alanına özgü sorunları analiz etme ve modelleme, çözümleri için uygun yazılım gereksinimlerini belirleme ve tanımlama becerisine sahip olmak. | 3 |
3) | Belirlenen gereksinimleri karşılayacak yazılım sistemini, sistem parçasını, işlemi veya programı tasarlama, geliştirme ve değerlendirme becerisine sahip olmak. | 3 |
4) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama uygulamaları için modern teknik ve programlama araçlarını kullanma becerisine sahip olmak. | 4 |
5) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlama disiplini ve disiplinler arası takımlarda veya bireysel olarak etkin biçimde çalışabilmek için gerekli iş yeteneklerini ortaya koyabilme becerisine sahip olmak. | 4 |
6) | Yazılım sistemlerini geliştirme ve bilgisayar programlarının analiz, tasarım, uygulama, doğrulama, geçerleme ve bakım süreçlerini uygulayarak geliştirilmesindeki yaklaşımları uygulama becerisine sahip olmak. | 1 |
7) | Yazılım ve bilgisayar programlama alanında mesleki, hukuksal, etik ve sosyal sorunlar hakkında farkındalık ve sorumluluk bilincine sahip olmak. | 2 |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 3 | 42 |
Sunum / Seminer | 1 | 10 | 10 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 144 |