BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2022002001 | ||||||||
Ders İsmi: | Son Kullanıcı Güvenliği | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Teknolojik araçlarla etkileşimde bulunurken , virüs ve benzeri zararlı uygulamalar nedeniyle olası bir güvenlik açığını değerlendirerek oluşabilecek mağduriyetleri engellemek. |
Dersin İçeriği: | Etkileşimde bulunulan araçlar, etkileşimde bulunulan ortamlar, veri iletişim yolları, zararlı yazılımlar ve türevleri, anti virüs programları, zararlı yazılımlardan korunma yolları, dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Siber güvenlik ve Bilişim güvenliği hakkında bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
2) | Kişisel güvenlik konusunda bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
3) | Kişisel güvenlik konusunda tehlikeye düşülebilecek zararlı yazılımları bilir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
4) | Virüsler, truva atları, keyloggerlar, solucanlar hakkında bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
5) | Sosyal Mühendislik hakkında bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
6) | Bilgi toplama araçları hakkında bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
7) | Arkakapılar hakkında bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
8) | Ara sınav | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
9) | Zararlı yazılımları izleme konusunda bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
10) | Elektronik imza konusunda bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
11) | Kişisel Verileri Koruma Kanunu hakkında bilgi edinir | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
12) | Sosyal ağ güvenliği hakkında bilgi edinir | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
13) | Mobil cihazlarda güvenlik hakkında bilgi edinir. | Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste not tutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | IBM Knowledge Center 2017, The Science of Human Hacking / Christopher Hadnagy, Threat Modeling: Designing for Security /Adam Shostack Hacking Interface, Hamza Elbahadır, Kodlab yayınları https://batman.edu.tr/images/files/%C4%B0dari%20Birimler/Bilgi_%C4%B0slem_DB/Son_Kullanici_Siber_Guvenlik_Rehberi.pdf |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | |||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | |||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | |||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 3 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 2 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 2 |
Anlatım | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 96 |