BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 48,52 |
Ders Kodu: | 2000002018 | ||||||||||
Ders İsmi: | Animasyon | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Adobe Photoshop ve Adobe After Effects programınları ile grafiksel tasarımlar ve animasyonlar oluşturmayı ve giriş seviyesinde Unity oyun motorunun kullanımını amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: | Adobe Photoshop programının araçlarının kullanımı, mobil oyunlar için buton, yazı, arkaplan ve menü tasarımı, katman sistemi ile çalışmak, Adobe After Effects programının araçlarının kullanımı, tasarımı yapılmış buton, menü, yazı gibi objelere animasyon yapmak, animasyonun 12 prensibi, yapılan çalışmaların Unity oyun motoruna aktarılmasını kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Adobe Photoshop programına ve tasarım ilkelerine giriş. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
1) | Adobe Photoshop programına ve tasarım ilkelerine giriş. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
2) | Adobe Photoshop programında katman sisteminin anlatılması ve örnek çalışmalar. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
3) | Adobe Photoshop programın da canvas kullanımı ve bir mobil oyun menü tasarımına başlangıç. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
4) | Adobe Photoshop programında buton, yazı ve arkaplan tasarlamak. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
5) | Adobe Photoshop programından Adobe After Effects programına dosya transferi ve Adobe After Effects programına giriş. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
6) | Adobe After Effects programı ile animasyonun 12 prensibinin incelenmesi. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
7) | Adobe After Effects programında buton, yazı animasyonlarının yapımı. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
8) | ARA SINAV | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
9) | Adobe After Effects programın yapılmış bir animasyonu çıktı almak | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
10) | Mobil oyun veya mobil uygulamalar için menü, buton, yazı, arkaplan tasarımlarının iş akışının incelenmesi. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
11) | Final projesi için bir mobil uygulama veya mobil oyun için menü tasarımına başlangıç. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
12) | Unity oyun motoruna giriş. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
13) | Tasarımı yapılmış bir menü buton ve animasyonların Unity oyun motoruna aktarılması. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
14) | Unity oyun motorunda menü geçişleri yapmak için basit düzeyde programlama diline giriş. | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
15) | FİNAL SINAVI | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition |
Ders Notları / Kitaplar: | Derste not tutulacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | The Animation Book: A Complete Guide to Animated Filmmaking--From Flip-Books to Sound Cartoons to 3- D Animation Revised, Subsequent Edition The Animator's Survival Kit: A Manual of Methods, Principles and Formulas for Classical, Computer, Games, Stop Motion and Internet Animators (FARRAR, STRAUS) Paperback – Illustrated, September 25, 2012 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
6 |
5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | ||||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | ||||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 1 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 1 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 1 |
Alan Çalışması | |
Akran Değerlendirmesi | |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Laboratuvar | |
Okuma | |
Ödev | |
Problem Çözme | |
Proje Hazırlama | |
Rapor Yazma | |
Rol oynama | |
Seminer | |
Soru cevap/ Tartışma | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Tez Hazırlama | |
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.) | |
Örnek olay çalışması | |
Web Tabanlı Öğrenme |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Bireysel Proje | |
Grup Projesi | |
Sunum | |
Raporlama | |
Akran Değerlendirmesi | |
Bilgisayar Destekli Sunum | |
Örnek olay sunma |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 76 |