Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Dersin Tanıtımı |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık.
|
2) |
Hastalık ve Sağlık |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
3) |
Hasta Davranışlarının Nedenleri |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
4) |
Acil Hastalarda Gözlenen Tepkiler-I |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
5) |
Acil Hastalarda Gözlenen Tepkiler-II |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
6) |
Acil Hastalarda Sağlık Personelinin Yaklaşımı-I |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
7) |
Acil Hastalarda Sağlık Personelinin Yaklaşımı-II |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
8) |
Ara Sınavlar |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
9) |
Kronik Hastalıklarda Hasta Psikolojisi |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
10) |
Kronik Hastalıklarda Ekip İçi İletişim |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
11) |
Kronik Hastalıklarda Hastaya Yaklaşım |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
12) |
Hayata Sosyal Destek Verme Yolları |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
13) |
Kronik Hastalıkla Mücadele Eden Hastalarda Gözlenen Tepkiler |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
14) |
Vaka Tartışması |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
15) |
Vaka Tartışması |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
16) |
Final Sınavları |
Ders sunumları,
Ogden, J. (2016). Sağlık psikolojisi (G. Dirik, Çev. Ed.). Nobel Akademik Yayıncılık.
Karslı, T. A. (2016). Sağlık psikolojisinde seçme konular. Nobel Akademik Yayıncılık.
Aydemir, N., & Hocaoğlu Uzunkaya, A. (Ed.). (2020). Sağlık psikolojisi alan uygulamaları: Kronik hastalıklar (Gen. Yay. Yön. N. Argun). Nobel Akademik Yayıncılık. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ağız ve Diş Sağlığı alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar ağız diş sağlığı uygulamaları bilgilerine sahiptir, diş hekimi ile eş güdümlü uygulamalar yapar. Çalıştığı klinik ortamda sterilizasyon ve dezenfeksiyon esaslarına uygun davranır. |
|
9) |
Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar ağız ve diş sağlığı alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|