BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2022211007 | ||||||||
Ders İsmi: | Web Programlama | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Yunus KURAL | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Yunus KURAL |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin temel amacı, İnternet ve Web programlama becerilerini öğrencilere kazandırmak, HTML5, CSS ve javascript dilleri ile uygulamalar geliştirebilmesini öğrencilere sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | HTML5’in temel öğeleri. Dinamik HTML - CSS, javascript, nesne modelleme ve toplama, olay modeli, süzgeçler ve geçişler. XML ve Ajax’a giriş. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş, Bilgisayarlar ve İnternet konusunda temel bilgiler, tanımlar | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
2) | HTML5, temel etiketler | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
3) | HTML5 formlar ve Çerçeveler | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
4) | Biçimlendirme, Basamaklı Sitil sayfaları | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
5) | Javascript diline giriş | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
6) | Javascript Kontrol deyimleri | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
7) | Javascript Fonksiyonlar | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
8) | Yıl İçi Sınavı | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
9) | Javascript Diziler | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
10) | Javascript Nesneler | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
11) | Dinamik Web Sayfaları | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
12) | Javascript Olaylar | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
13) | Dokuman Nesne Modeli | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
14) | XML ve Ajax a giriş | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 |
Ders Notları / Kitaplar: | Internet & World Wide Web How to Program, 5/e, Paul J. Deitel, Harvey M. Deitel, Abbey Deitel, Prentice Hall, 2012 |
Diğer Kaynaklar: | 1. Web Programming Step by Step, Second Edition, Jessica Miller, Victoria Kirst, Marty Stepp, Step by Step Publishing, 2012 2. HTML5 Programming with JavaScript For Dummies, John Paul Mueller, For Dummies, 2013 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | ||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | ||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 3 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 3 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 5 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 2 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 106 |