BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ
Önlisans TYYÇ: 5. Düzey QF-EHEA: Kısa Düzey EQF-LLL: 5. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 2000211001
Ders İsmi: İşletim Sistemleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 5
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Önlisans TYYÇ:5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey EQF-LLL:5. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Yasemin GÜNTER
Dersi Veren(ler): Öğr.Gör. Yasemin GÜNTER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: İşletim sistemlerin genel yapısı, tek kullanıcılı işletim sistemleri, çok kullanıcılı işletim sistemleri. Proses yönetimi, Bellek yönetim, Disk yönetimi, Dosya sistemi yapısını öğrenir. Mantıksal ve fiziksel güvenlik kavramlarını bilir ve uygular. Temel Unix /Linux komutlarını bilir ve uygular. Unix/Linux tabanlı işletim sistemini kurabilir, yedekleyebilir, güvenlik ayarlarını yapabilir ve çıkan sorunları çözümleyebilir
Dersin İçeriği: Bilgisayar İşletim sistemlerinin genel yapısını öğrenmek. LUNIX tabanlı bir işletim sistemini kullanmak.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) İşletim sistemlerinin genel yapısını bilir
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Unix tabanlı bir işletim sistemini kullanır
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Temel Unix komutlarını bilir ve uygular.
Öğrenme Yetkinliği
1) Mantıksal ve fiziksel güvenlik kavramlarını bilir ve uygular.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Unix tabanlı işletim sistemini kurabilir, yedekleyebilir, güvenlik ayarlarını yapabilir ve çıkan sorunları çözümleyebilir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) İşletim sistemlerin çalışma mantığını kavrar.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) İşletim sistemlerinin türleri. 80X86 tabanlı Mikroişlemcilerin genel özellikleri Ders Notları
2) Proceses kavramı. Çok görevli işletim sistemlerinde proces yönetim algoritmaları. Ders Notları
3) Proceses kavramı. Çok görevli işletim sistemlerinde proces yönetim Ders Notları
4) Hafıza denetimi. Gerçek ve korumalı modda hafıza haritaları. Ders Notları
5) Hafıza denetimi. Gerçek ve korumalı modda hafıza haritaları. Ders notları
6) Kütük denetimi. Bir harddisk üzerinde ki önemli sektörlerin incelenmesi(FAT,PARTITION;ROOT;BOOT, Ders Notları
7) Fiziksel güvenlik ve RAID. Ders Notları
8) Arasınav Ders notları
9) UNIX /LINUX İşletim Sistemi genel kavramlar Ders Notları
10) UNIX /LINUX İşletim Sistemi genel kavramlar Ders notları
11) Öğrenci Sunumları Ders Notları
12) Öğrenci Sunumları Ders Notları
13) Öğrenci Sunumları Ders Notları
14) Student Presentations Ders Notları
15) Final Sınavı Ders notları

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: -Bilgisayar İşletim sistemleri; Prof .Dr. Ali SAATÇİ; Ankara, 2002 2-İşletim Sistemleri ve Sistem Programlama Prof. Dr. Mutlu Avcı, 2016 Karahan Yayınevi
Diğer Kaynaklar: -Computer Operating systems; Prof. dr. Ali SAATCI; Ankara, 2002 2-Operating Systems and System Programming Prof. Dr. Mutlu Avcı, 2016 Karahan Publishing House

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak 3
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek 2
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak 2
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Akran Değerlendirmesi
Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Ders
Grup çalışması ve ödevi
Laboratuvar
Okuma
Ödev
Problem Çözme
Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Rol oynama
Seminer
Soru cevap/ Tartışma
Sosyal Faaliyet
Tez Hazırlama
Uygulama (Modelleme, Tasarım, Maket, Simülasyon, Deney vs.)
Örnek olay çalışması
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Uygulama
Gözlem
Bireysel Proje
Grup Projesi
Sunum
Raporlama
Akran Değerlendirmesi
Bilgisayar Destekli Sunum
Tez Sunma
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 6 84
Ara Sınavlar 1 10 10
Final 1 14 14
Toplam İş Yükü 136