BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 2022211001 | ||||||||
Ders İsmi: | Siber Saldırı ve Savunma Yöntemleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Esma TAYRAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Serhat DALGALIDERE |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Siber saldırı türlerini tanıtıp gerekli savunma yöntemlerinini öğretmektir. |
Dersin İçeriği: | Siber Savaş, Siber Tehditler, Siber Suçlar, Siber sabotaj ve siber terörizm, Siber casusluk ve siber silahlar, Ağ tarama ve keşif, Veri güvenliği ve zararlı yazılımlar, Sızma yöntemleri, Siber saldırı analizi, Hackerlar, siber kodlar ve güvenlik önlemleri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Temel kavramlar | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
2) | Siber savaş | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
3) | Siber Tehditler | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
3) | Siber Tehditler | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
4) | Siber suçlar | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
5) | Siber sabotaj ve siber terörizm | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
6) | Siber casusluk ve siber silahlar | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
7) | Ağ tarama ve keşif | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
8) | Yıl İçi Değerlendirme | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
9) | Veri güvenliği ve zararlı yazılımlar | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
10) | Sızma yöntemleri | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
11) | Sızma yöntemleri | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
12) | Siber saldırı analizi | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
13) | Siber saldırı analizi | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
14) | Hackerlar, siber kodlar ve güvenlik önlemleri | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi |
Ders Notları / Kitaplar: | Dersin yürütücüsü tarafından ders notları paylaşılacaktır. |
Diğer Kaynaklar: | Erdal Özkaya, 2020; Siber Güvenlik: Saldırı ve Savunma Stratejileri, Buzdağı Yayınevi M. Alparslan Akyıldız, 2020; Uygulamalarla Siber Güvenliğe Giriş, Gazi Kitabevi Cemal Taner, 2019; Herkes için Siber Güvenlik, Abaküs Kitap |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
4 |
2 |
3 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | |||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | |||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | |||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 4 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 3 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 3 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 3 |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 6 | 84 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 152 |