FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3012002013
Ders İsmi: Kanser ve Rehabilitasyonu
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Kanser hastalarında rehabilitasyonun temel amacını öğretme, hastaya uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını planlayabilme, uygulayabilme, kanserli hastalarda görülen ağrı, fiziksel, fonksiyonel ve psikolojik problemlere yönelik çözüm önerileri üretebilme, kanser sonrası hastalarda gözlenen lenf sistemi bozukluklarını ve bu tedavi yöntemlerini kavratılması ile ilgili uygulama yetisi kazandırma bu dersin amaçlarını oluşturur.
Dersin İçeriği: Kanser hastalarında rehabilitasyonun temel amacını öğretme, hastaya uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon programlarını planlayabilme, uygulayabilme, kanserli hastalarda görülen ağrı, fiziksel, fonksiyonel ve psikolojik problemlere yönelik çözüm önerileri üretebilme, kanser sonrası hastalarda gözlenen lenf sistemi bozukluklarını ve bu tedavi yöntemlerini kavratılması ile ilgili uygulama yetisi kazandırma bu dersin amaçlarını oluşturur.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Kanser mekanizmalarını yorumlayabilir ve kanserin seyrine uygun olarak fizyoterapi stratejileri geliştirir
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Kanser rehabilitasyonu alanında yeterli, güvenilir ve güncel bilgiye sahiptir
2) Kanser ve fizyoterapi alanına özgü kanıta dayalı bilgi ve becerilerini kullanarak uygulama yapar.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Kanserli bireyler için uygun değerlendirme yöntemlerini kullanıp rehabilitasyon programını planlar .
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Kanser kavramı ve etiyolojisi Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
2) Kanser rehabilitasyonun genel prensipleri ve multidisipliner ekip çalışmasının önemi Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
3) Kanserli vakaya yaklaşım, ölçme ve değerlendirme Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
4) Kanserli hastalarda görülen sekonder problemler Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
5) Kanserin sinir sistemi üzerindeki etkileri Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
6) Meme kanseri ve rehabilitasyon Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
7) Akciğer kanseri ve rehabilitasyon Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
8) Ara Sınav Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
9) Muskuloskeletal sistem kanserleri ve rehabilitasyon Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
10) Baş boyun kanseri ve rehabilitasyon Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
11) Kolorektal, Pankreatik, Gastrik kanser ve rehabilitasyon Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
12) Lenf ödem fizyoterapisi Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
13) Palyatif bakım ve fizyoterapi Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
14) Kanser rehabilitasyonunda alternatif tıp yaklaşımları Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
15) Vaka sunumları ve tartışma Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
16) Final Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018 Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018
Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011
Diğer Kaynaklar: Michael D. Stubblefield, MD. Cancer Rehabilitation: Principles and Practice. 2018
Joanne Lester, ‎Patricia E. Schmitt. Cancer Rehabilitation and Survivorship. 2011

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Ara Sınavlar 1 28 28
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180