Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
Introduction to Exercise Physiology |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
2) |
General effects of exercise |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
3) |
Effects of exercise on the cardiovascular system |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
4) |
Effect of exercise on the pulmonary system |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
5) |
Aerobic and anaerobic systems |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
6) |
Regular exercise training and benefits |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
7) |
Metabolism in exercise |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
8) |
Midterm Exam |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
9) |
Adaptation of the body to exercise in different environments |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
10) |
Exercise tests |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
11) |
Exercise in Pediatric Individuals |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
12) |
Exercise in Geriatric Individuals |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
13) |
Women's Health and exercise |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
14) |
Case presentation |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
15) |
Literature Discussion |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
16) |
Final Exam |
Hüsrev Turnagöl, Ali Murat Zergeroğlu, Tahir Hazır. Egzersiz Fizyolojisi: Ders Kitabı. 2011.
William C. Beam, Gene M. Adams. Egzersiz fizyolojisi: Laboratuvar El Kitabı. 2013 |
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
In the field of physiotherapy and rehabilitation, student can follow the current approaches in the literature and apply these gains in academic and clinical studies, along with having full knowledge of evidence-based basic assessment, evaluation and treatment. |
|
2) |
In physical therapy and rehabilitation programs, student carries out his professional studies at the highest level, in the role of a physiotherapist, in an independent or multidisciplinary approach and within the framework of ethical principles. |
|
3) |
Using his high research skills, student takes part in scientific research and projects, interprets the outputs of these studies based on appropriate statistical methods and realizes these outputs in the clinic. |
|
4) |
Identifies clinical problems with his/her experience in different disciplines of physiotherapy and rehabilitation, and uses his knowledge, skills and experience to solve these problems. |
|
5) |
Has awareness and responsibility in public health issues and applies preventive and improving physiotherapy and rehabilitation interventions. |
|
6) |
She/He has mastered at least one foreign language in the European language portfolio and uses this knowledge to improve himself and his profession in professional and academic studies. |
|
7) |
By using the research skills in the field of Physiotherapy and Rehabilitation, she/he approaches the interventions with a critical point of view, reaches the correct information and practices and uses them in her/his professional life. |
|
8) |
It follows the technological developments in its field and carries out its applications with an innovative and creative perspective. |
|