FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3012002010
Ders İsmi: Geriatrik Rehabilitasyon
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Yaşlanmanın biyolojisi, vücut sistemleri üzerine etkisi, geriatrik kişide egzersiz ile oluşan etkiler ve geriatrik bireye uygulanabilecek egzersiz yöntemleri, yaşlanmayla beraber meydana gelen değişiklikler ve bunların değerlendirilmesi, geriatrik bireylerde egzersiz ve eğitim protokollerinin ele alınması bu dersin amaçlarıdır.
Dersin İçeriği: Yaşlanmanın biyolojisi, vücut sistemleri üzerine etkisi, geriatrik kişide egzersiz ile oluşan etkiler ve geriatrik bireye uygulanabilecek egzersiz yöntemleri, yaşlanmayla beraber meydana gelen değişiklikler ve bunların değerlendirilmesi, geriatrik bireylerde egzersiz ve eğitim protokollerinin ele alınması bu dersin amaçlarıdır.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Geriatrik bireylerin yaşam kalitesini yükseltecek müdahalelerde bulunma.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Geriatrik bireylerin günlük yaşam aktivitelerini modifiye etme, bireylerin yaşamlarında fonksiyonelliğe yönelik modifikasyonlar ekleme.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Yaşlanma ile birikte gelen, kas iskelet sistemi ve diğer sistemlerle alakalı patolojileri değerlendirme ve bunlara uygun tedavi programı oluşturma.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) Geriatrik bireyleri biyopsikososyal yaklaşımla değerlendirme ve multidisipliner bir bakış açısıyla uygun yaklaşımlarda bulunma.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Geriatrik Rehabilitasyona Giriş David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
2) Geriatrik Bireylerde muskloskeletal değişiklikler David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
3) Yaşlılarda düşme riski, denge, yürüme ve koordinasyon David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
4) Yaşlılarda biyopsikososyal yaklaşım David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
5) Yaşlılarda egzersiz David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
6) Yaşlılarda düşme korkusu, depresyon ve anksiyete David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
7) Alzheimer ve Demansta Rehabilitasyon David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
8) Ara Sınav David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
9) Yaşlılarda temel değerlendirme prensipleri David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
10) Yaşlılarda geritoüriner patolojiler David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
11) Yaşlılarda beslenme David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
12) Yaşlılarda kardiyopulmoner değişiklikler David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
13) Vaka sunumu David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
14) Literatür Taraması David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
15) Literatür Taraması David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
16) Final David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018. Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018.
Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.
Diğer Kaynaklar: David X. Cifu, ‎Henry L. Lew, ‎Mooyeon Oh-Park. Geriatric Rehabilitation. 2018.
Timothy L. Kauffman, ‎John O. Barr, ‎Michael L. Moran. Geriatrik Rehabilitation Manual. 2007.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 50
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 28 28
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180