FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3012002009
Ders İsmi: Fiziksel Aktivite ve Egzersiz
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: E-Öğrenme
Dersin Koordinatörü: Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmek, sağlıklı yaşamın korunması ve hastalıklar için egzersiz reçetesi planlama konularını içerir.
Dersin İçeriği: Sağlık ve fiziksel aktivite kavramlarını tanıtmak, aktivite ve egzersizin sağlıklı yaşamdaki önemini değerlendirmek, sağlıklı yaşamın korunması ve hastalıklar için egzersiz reçetesi planlama konularını içerir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Temel egzersiz yaklaşımları konusunda detaylı bir bilgiye sahip olmak
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Bireylere kişiye özgü egzersiz reçetesi yazabilmek
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Sağlıklı yaşam için bireyleri egzersize teşvik edecek yeterli bilgi ve donanıma sahip olmak.
Öğrenme Yetkinliği
1) Fiziksel aktivitenin birey için önemini bilerek klinikte uygulamaya geçirmek
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Temel Egzersizlere Giriş Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
2) Sağlık için Fiziksel Aktivite Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
3) Eklem Hareket Açıklığı egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
4) Eklem Hareket Açıklığı egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
5) Fleksibilite ve germe egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
6) Kuvvetlendirme egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
7) Kuvvetlendirme egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
8) Ara Sınav Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
9) Core stabilizasyon egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
10) Core stabilizasyon egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
11) Dinamik Lomber Stabilizasyon egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
12) Skolyoz egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
13) Postür Egzersizleri Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
14) Pilometrik Egzersizler Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
15) Su içi egzersizler Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
16) Final Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018 Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018
Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021
Diğer Kaynaklar: Alparslan Gazi Aykin. Fiziksel Aktivite ve Yaşam Kalitesi. 2018
Adrianne Hardman, ‎David Stensel, ‎Jason Gill. Physical Activity and Health: The Evidence Explained. 2021

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular.
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir.
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir.
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır.
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular.
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır.
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır.
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Uygulama

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 5 70
Sunum / Seminer 1 28 28
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 180