Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Elektroterapiye Giriş |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
2) |
Düz akımlar, İyontoforezis |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
3) |
Elektrik stimülasyonu |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
4) |
Alçak frekanslı akımlar |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
5) |
Rus Akımı |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
6) |
Yüksek voltajlı kesikli galvanik stimülasyon |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
7) |
Genel uygulama dersi |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
8) |
Ara Sınav |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
9) |
Orta frekanslı akımlar |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
10) |
Diadinamik akımlar |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
11) |
Fonksiyonel elektrik stimülasyonu (FES) |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
12) |
Genel uygulama dersi |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
13) |
Vaka sunumu |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
14) |
Vaka sunumu |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
15) |
Literatür Taraması |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
16) |
Final |
Aydın Meriç, Çiğdem Ayhan, Z. Özlem Yürük. Elektroterapide temel prensipler ve klinik uygulamalar. 2016.
Alain Bélanger. Kanıta dayalı Elektroterapi. 2008. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular. |
|
2) |
Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir. |
|
3) |
Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir. |
|
4) |
Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır. |
|
5) |
Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular. |
|
6) |
Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır. |
|
7) |
Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır. |
|
8) |
Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür. |
|