FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3012002007 | ||||||||
Ders İsmi: | Nöroplastisite ve Motor Kontrol | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Nöroplastisitenin tanımı ve oluş mekanizmaları, motor kontrol ve öğrenme basamaklarında nöroplastisitenin etkisi ve patolojilerde nöroplastisite tabanlı yeniden öğrenme yöntemleri tartışılacaktır. Hareketin nöral kontrolünü, motor hareketin öğrenilmesi ile ilgili teorileri, nörolojik patolojiler sonucunda gelişen hareket bozuklukları mekanizmalarını öğretmek ve hareketin nöral kontrolü üzerindeki araştırmaları analiz etmek bu dersin kapsamında yer almaktadır. |
Dersin İçeriği: | Nöroplastisitenin tanımı ve oluş mekanizmaları, motor kontrol ve öğrenme basamaklarında nöroplastisitenin etkisi ve patolojilerde nöroplastisite tabanlı yeniden öğrenme yöntemleri tartışılacaktır. Hareketin nöral kontrolünü, motor hareketin öğrenilmesi ile ilgili teorileri, nörolojik patolojiler sonucunda gelişen hareket bozuklukları mekanizmalarını öğretmek ve hareketin nöral kontrolü üzerindeki araştırmaları analiz etmek bu dersin kapsamında yer almaktadır. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Motor Kontrolün Nörofizyolojisi I | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
2) | Motor Kontrolün Nörofizyolojisi II | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
3) | Nöroplastisite | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
4) | Motor Öğrenmeye Giriş I | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
5) | Motor Öğrenmeye Giriş II | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
6) | Fonksiyonun İyileşmesi ve Nöral Plastisite | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
7) | Nörolojik Bozukluklara Genel Bakış | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
8) | Vize Sınavı | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
9) | Görev - Hedef Odaklı Eğitim | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
10) | Robot Destekli Uygulamalar ve Sanal Gerçeklik | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
11) | Kısıtlayıcı Zorunlu Hareket Tedavisi | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
12) | Ayna Terapisi | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
13) | Öğrenci Sunumları - Tartışma | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
14) | Öğrenci Sunumları - Tartışma | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
15) | Öğrenci Sunumları - Tartışma | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
16) | Final Sınavı | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
Ders Notları / Kitaplar: | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
Diğer Kaynaklar: | Moheb Costandi. Nöroplastisite. 2019 Eric Jensen, Liesl McConchie, Gamze Sart. Beyin Temelli Öğrenme. 2020 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
3 |
2 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular. | |||||||
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir. | |||||||
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir. | |||||||
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır. | |||||||
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular. | |||||||
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır. | |||||||
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular. | |
2) | Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir. | |
3) | Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir. | |
4) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır. | |
5) | Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular. | |
6) | Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır. | |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır. | |
8) | Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür. |
Ders | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Sunum | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 5 | 70 |
Sunum / Seminer | 1 | 28 | 28 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 180 |