EBELİK (YL) (TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3014002015
Ders İsmi: Ebelikte İnovatif Yaklaşımlar
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ebelikte inovasyon hakkında öğrencilerin bilgi, beceri ve farkındalıklarını güçlendirmektir.
Dersin İçeriği: Bu ders; Tanışma Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması Teknolojik Gelişmelerin Ebelik Mesleğine Yansımaları ,Ebelikte İnovasyonun Önemi,Dünyada ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri,İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme,Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi,İnovatif Fikirlerde Patent ve Faydalı Model Belgesi Nasıl Alınır?,İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek,İnovatif Ürünümü Nasıl Tanıtırım? ,Literatür Tarama Stratejileri,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV,İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-V Dersin Değerlendirilmesi ; konularını içermektedir.

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Teknolojik gelişmelerine ebelik mesleğine yansımalarını tartışması
2) Ebelikte inovasyon ile ilgili temel kavram ve yaklaşımları açıklaması
3) İnovatif bir ürün tasarlaması
4) Ebelikte inovasyonun önemine inanması
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Teknolojik Gelişmelerin Ebelik Mesleğine Yansımaları 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
2) Ebelikte İnovasyonun Önemi 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
3) Dünyada ve Türkiye'de İnovasyon Örnekleri 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
4) İnovatif Fikir Oluşturma ve İnovasyona Dönüştürme 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
5) Patent ve Faydalı Model Belgelendirme Süreci ve Önemi 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
6) İnovatif Fikirlerde Patent ve Faydalı Model Belgesi Nasıl Alınır? 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
7) İnovatif Ürünü Hayata Geçirmek 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
8) İnovatif Ürünümü Nasıl Tanıtırım? 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
9) Literatür Tarama Stratejileri 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
10) İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-I 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
11) İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-II 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
12) İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-III 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.
13) İnovatif Ürün Geliştirme Süreci ve Değerlendirme-IV 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182. 2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7. 3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63. 4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181. 5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul. 6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: bakım teknolojileri ile ilgili web siteleri ve diğer bilimsel kaynaklar
Diğer Kaynaklar: 1. Konukbay, D., Efe, M., Yıldız, D. (2020). Teknolojinin hemşirelik mesleğine yansıması: sistematik derleme. Sağlık Bilimleri Üniversitesi Hemşirelik Dergisi, 2(3), 175-182.
2. Özbey, H., Başdaş, Ö. (2018). Hemşirelikte inovasyon. Erciyes Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dergisi, 5(1), 1-7.
3. Kartal, H., Kantek, F. (2018). Hemşirelikte inovasyon örnekleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 1(5), 57-63.
4. Doğan Merih, Y., Alioğulları, A., Yaşar Kocabey, M., Gülşen, Ç., Sezer, A. (2019). Hemşirelikte inovasyon kültürü oluşturma: bir başarı öyküsü. Zeynep Kamil Tıp Bülteni, 50(3), 175-181.
5. Doğan Merih, Y. (2018). İnovatif hemşirelerin yol haritası. Nobel Tıp Kitabevi, İstanbul.
6. Doğan Merih Y. (2018). İnovatif bir hemşirelik buluşunun hayata geçirilmesi; giyilebilir askı sistemleri. Hemşirelikte Eğitim ve Araştırma Dergisi, 15(4), 215-221.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir.
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular.
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir.
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir.
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir.
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir.
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir.
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir.
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir.
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir.
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır.
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır.
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir.
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular.
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir.
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir.
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir.
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir.
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir.
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir.
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir.
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir.
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır.
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır.
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Ders
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 2 28
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 60