EBELİK (YL) (TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3014211550
Ders İsmi: Proje Çalışması
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Yeliz YILDIRIM VARIŞOĞLU
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu dersin amacı öğrencilerin; eğitim sürecinde edindikleri tüm donanımları sayesinde literatür taramayı, araştırmanın planlanması, yürütülmesi, yazılması ve sunulmasını sağlayan bilgi ve beceriyi kazanarak mesleğe uygun olarak belirledikleri bir konuda bilimsel araştırma yapmalarını ve bunu dönem proje haline getirmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: 1. Dersin Tanımı, Amaç ve Hedeflerin Belirlenmesi 2. Konu belirleme Literatür tarama-, mesleğe katkı sağlayacak ve alanın ihtiyacı olan gereksinimleri belirleme, konu belirleme kütüphane çalışması 3. Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım - Kütüphanede yayın araştırma, İnternette doğru kaynağa ulaşım (The Cochrane Library , SSCI, Pub-Med, Türkçe Medlein vb) 4. Gerekli yayın ve araştırmacılara ulaşılarak izinlerin alınması 5. Araştırmanın planlanması-Problemin tanımı ve önemi, hipotezlerin kurulması, sınırlılıkların belirlenmesi 6. Araştırmanın planlanması- Veri toplama formu, gereç-yöntemi ve genel bilgilerin oluşturulması 7. Araştırmanın etik ve kurum izni formunun hazırlanması 8. Ara sınav 9. Araştırma etik kurul ve kurumsal izinler başvurusunun yapılması 10. Veri toplama 11. Veri toplama 12. Verilerin SPSS programında veri tabanı oluşturularak kodlanması 13. Uygun analizlerin yapılarak Bulguların oluşturulması 14. Tartışma, sonuç ve önerilerin oluşturulması 15. Kaynakların yazılarak mezuniyet çalışmasının tamamlanması 16. Mezuniyet çalışmasının sunulması

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Mesleki alanında mesleğine katkı sağlayacak konuda literatür tarayarak, araştırma önerisi hazırlayabilme
2) Etik kurallarına uygun olarak gerekli izinleri alarak veri toplayabilme
3) Toplanan verileri SPSS veri tabanı oluşturarak kodlayabilme ve uygun istatistik analizleri yapabilme
4) Analizler sonucunda çıkan bulguları literatürle destekleyerek
5) Bulgular ve Tartışma bölümlerini oluşturabilme, sonuç ve öneriler geliştirebilme
6) Anlaşılır ve etkili bir şekilde dönem projesini raporlandırır.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Konu belirleme Literatür tarama-, mesleğe katkı sağlayacak ve alanın ihtiyacı olan gereksinimleri belirleme, konu belirleme kütüphane çalışması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
2) Doğru kaynaklara/literatüre ulaşım - Kütüphanede yayın araştırma, İnternette doğru kaynağa ulaşım (The Cochrane Library , SSCI, Pub-Med, Türkçe Medlein vb) 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
3) Gerekli yayın ve araştırmacılara ulaşılarak izinlerin alınması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
4) Araştırmanın planlanması-Problemin tanımı ve önemi, hipotezlerin kurulması, sınırlılıkların belirlenmesi 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
5) Araştırmanın planlanması- Veri toplama formu, gereç-yöntemi ve genel bilgilerin oluşturulması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
6) Araştırmanın etik ve kurum izni formunun hazırlanması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
7) Araştırma etik kurul ve kurumsal izinler başvurusunun yapılması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
8) Veri toplama 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
9) Veri toplama 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
10) Verilerin SPSS programında veri tabanı oluşturularak kodlanması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
11) Uygun analizlerin yapılarak Bulguların oluşturulması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
12) Tartışma, sonuç ve önerilerin oluşturulması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
13) Kaynakların yazılarak mezuniyet çalışmasının tamamlanması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
14) Mezuniyet çalışmasının sunulması 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.
Diğer Kaynaklar: 1) Aksakoğlu G. (2006). Sağlıkta Araştırma ve Çözümleme. İkinci yazım, Dokuz Eylül Üniversitesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı, İzmir. 2) Arda, B. (2001). Bilimsel bilgi üretiminde yayın etiği. 2001 Ulusal Tıbbi Etik Kongresi’nde sunulan bildiri. atlas.cc.itu.edu.tr/~goksel/dersler/etik/barda.pdf 2) How to write a medical paper to get it published in a good journal. Lundberg GD. MedGenMed. 2005 Nov 4;7(4):36. 3) Kansu, E. (1994) Dünya’da ve Türkiye’de Bilim, Etik ve Üniversite içinde (s.71-75). TUBA, Bilimsel Toplantı Serileri 1, Ankara: TUBA. 4) Kenny, D. (2006). Student plagiarism and professional practice. Nurse Education Today, 27, 14-18. 1 Kasım 2007 tarihinde Science Direct veri tabanında erişildi. 5) Robert A. Day. Bilimsel makale nasıl yazılır, nasıl yayımlanır? Çeviri: Gülay Aşkar Altay, 4. Basım, Aralık 2000, Tübitak Yayınları. 6) Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (1998). Biyoistatistik, 8. Baskı, Hatiboğlu Yayım San. Tic. Ltd. Şti., Ankara.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir.
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular.
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir.
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir.
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir.
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir.
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir.
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir.
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir.
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir.
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır.
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır.
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir.
2) Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. 4
3) Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. 2
4) Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. 5
5) Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. 4
6) Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. 3
7) Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir.
8) Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir.
9) Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir.
10) Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. 5
11) Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır.
12) Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır.
13) Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Web Tabanlı Öğrenme

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Bireysel Proje
Sunum
Bilgisayar Destekli Sunum
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ara Sınavlar 1 % 40
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 1 16
Proje 1 30 30
Ödevler 1 5 5
Toplam İş Yükü 83