DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 72 |
Ders Kodu: | 3000002011 | ||||||||||
Ders İsmi: | İleri Araştırma Yöntemleri | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Yok. | ||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Prof. Dr. Ayşe AYÇİÇEĞİ DİNN | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders, öğrencilerin deneysel psikoloji alanında bilimsel araştırma süreçlerini kavramalarını, deney tasarımı ve veri analizi konularında yetkinlik kazanmalarını amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: | Bilimsel yöntem ve psikolojide uygulanışı Deneysel yöntem ve temel prensipler Bağımsız ve bağımlı değişkenler Araştırma etiği ve etik kurallar Veri analizi ve raporlama |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Ders tanıtımı | |
2) | Bilimsel Yöntem | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
3) | Deneysel Yöntem | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
4) | Deneysel Yöntem | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
5) | Quiz | |
6) | Deneysel Psikoloji çalışma alanları | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
7) | Deneysel Psikoloji çalışma alanları | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
8) | Vize | |
9) | Araştırma Etiği ve Etik Kurullar | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
10) | Araştırma Etiği ve Etik Kurullar | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
11) | Araştırma raporu yazımında dikkat edilecek hususlar | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
12) | Araştırma raporu yazımında dikkat edilecek hususlar | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
13) | Basılmış Makalelerin Yöntem Kısımlarının Kritik Edilerek İncelenmesi | Güncel Makaleler |
14) | Basılmış Makalelerin Yöntem Kısımlarının Kritik Edilerek İncelenmesi | Güncel makaleler |
15) | Basılmış Makalelerin Yöntem Kısımlarının Kritik Edilerek İncelenmesi | Güncel makaleler |
16) | Final Haftası: Ödev teslimi yapılacaktır. |
Ders Notları / Kitaplar: | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
Diğer Kaynaklar: | Maclin, M. K., & Solso, R. L. (2019). Psikolojide deneysel yönteme giriş: Vaka yaklaşımı (A. Ayçiçeği Dinn, Çev.). Bilge Kültür Sanat. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
4 |
3 |
3 |
4 |
5 |
||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |||||||||
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |||||||||
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |||||||||
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |||||||||
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |||||||||
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |||||||||
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |||||||||
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |||||||||
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |||||||||
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. | |
2) | Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. | |
3) | Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. | |
4) | Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. | |
5) | Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. | |
6) | Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. | |
7) | Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. | |
8) | Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. | |
9) | Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. | |
10) | Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Küçük Sınavlar | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |