BESLENME VE DİYETETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
Yüksek Lisans | TYYÇ: 7. Düzey | QF-EHEA: 2. Düzey | EQF-LLL: 7. Düzey |
Ders Kodu: | 3000002008 | ||||||||
Ders İsmi: | İleri Biyoteknoloji Teknikleri | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Banu TAKTAK KARACA | ||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Dersin amacı moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmeleri ve bunların biyoteknolojiye uygulamalarını göstermektir. |
Dersin İçeriği: | Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi, Hedeflenmiş Kanser Terapisi, Genom düzenleme, CRISPR, Kök Hücre araştırmaları, Genetiği değiştirilmiş organizmalar, Sentetik Biyoloji, Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi, Doku kültüründe rekombinant protein, Nanobiyoteknolojide son gelişmeler,Moleküler tarım, Biyoyakıt üretimi, 3D Biyobasım, kişisel ilaç tedavileri |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş : Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi | Ders kitabı ve Ders notları |
2) | Hedeflenmiş Kanser Terapisi | Ders kitabı ve Ders notları |
3) | Kök Hücre Araştırmaları | Ders kitabı ve Ders notları |
4) | Çevre Biyoteknolojisinde son gelişmeler | Ders kitabı ve Ders notları |
5) | Genetiği değiştirilmiş organizmalar | Ders kitabı ve Ders notları |
6) | Sentetik Biyoloji | Ders kitabı ve Ders notları |
7) | Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi | Ders kitabı ve Ders notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Doku kültüründe rekombinant protein üretim | |
10) | Nanobiyoteknolojide son gelişmeler | Ders kitabı ve Ders notları |
11) | Moleküler tarım | Ders kitabı ve Ders notları |
12) | Biyoyakıt üretimi | Ders kitabı ve Ders notları |
13) | 3D Biyobasım | Ders kitabı ve Ders notları |
14) | Kişisel ilaç tedavileri | Ders kitabı ve Ders notları |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell) Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons) İlgili Araştırma Makaleleri |
Diğer Kaynaklar: | Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell) Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons) İlgili Araştırma Makaleleri |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | ||||||||||
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | ||||||||||
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | ||||||||||
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | ||||||||||
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | ||||||||||
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | ||||||||||
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | ||||||||||
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | ||||||||||
9) Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. | ||||||||||
10) Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. | ||||||||||
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir. | |
2) | Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır. | |
3) | Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır. | |
4) | Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular. | |
5) | Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer. | |
6) | Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
7) | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. | |
8) | Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar. | |
9) | Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir. | |
10) | Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir. | |
11) | En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır. |
Alan Çalışması | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Sunum |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 7 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 166 |