BESLENME VE DİYETETİK (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3000002008
Ders İsmi: İleri Biyoteknoloji Teknikleri
Ders Yarıyılı: Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili:
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Banu TAKTAK KARACA
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Dersin amacı moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmeleri ve bunların biyoteknolojiye uygulamalarını göstermektir.
Dersin İçeriği: Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi, Hedeflenmiş Kanser Terapisi, Genom düzenleme, CRISPR, Kök Hücre araştırmaları, Genetiği değiştirilmiş organizmalar, Sentetik Biyoloji, Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi, Doku kültüründe rekombinant protein, Nanobiyoteknolojide son gelişmeler,Moleküler tarım, Biyoyakıt üretimi, 3D Biyobasım, kişisel ilaç tedavileri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler biyoteknoloji araştırmalarındaki güncel konuları öğreneceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
1) Öğrenciler biyoteknoloji araştırmalarındaki ileri konuları öğreneceklerdir.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Öğrenciler moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmeleri biyoteknolojik problemlere çözüm bulma konusunda nasıl kullanacaklarını değerlendirebileceklerdir.
2) Öğrenciler medikal biyoteknoloji alanında son gelişmeleri öğrenirler
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Giriş : Moleküler yaşam bilimlerindeki son gelişmelerin biyoteknolojiye etkisi Ders kitabı ve Ders notları
2) Hedeflenmiş Kanser Terapisi Ders kitabı ve Ders notları
3) Kök Hücre Araştırmaları Ders kitabı ve Ders notları
4) Çevre Biyoteknolojisinde son gelişmeler Ders kitabı ve Ders notları
5) Genetiği değiştirilmiş organizmalar Ders kitabı ve Ders notları
6) Sentetik Biyoloji Ders kitabı ve Ders notları
7) Mikroorganizmalarda rekombinant protein üretimi Ders kitabı ve Ders notları
8) Ara Sınav
9) Doku kültüründe rekombinant protein üretim
10) Nanobiyoteknolojide son gelişmeler Ders kitabı ve Ders notları
11) Moleküler tarım Ders kitabı ve Ders notları
12) Biyoyakıt üretimi Ders kitabı ve Ders notları
13) 3D Biyobasım Ders kitabı ve Ders notları
14) Kişisel ilaç tedavileri Ders kitabı ve Ders notları
15) Final

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell)
Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons)
İlgili Araştırma Makaleleri
Diğer Kaynaklar: Russell L Jones_ et al - The molecular life of plants (2013, Wiley-Blackwell)
Bob B. Buchanan, Wilhelm Gruissem and Russel L. Jones - Biochemistry & Molecular Biology of Plants (2015, John Wiley & Sons)
İlgili Araştırma Makaleleri

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır.
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
9) Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir.
10) Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Temel sağlık alanı ve Beslenme ve Diyetetik meslek alanı konularında yeterli bilgi birikimi ile kuramsal ve uygulamalı bilgilerini Beslenme ve Diyetetik alanında kullanabilme becerisine sahiptir.
2) Eğitim programlarında en az iki adet alan dışı ders alır.
3) Disipline özgü konularda deney/alan çalışması tasarlama, veri toplama, sonuçları analiz etme, yorumlama ve raporlama becerisi kazanır.
4) Beslenme ve Diyetetik alanındaki problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve müdahale yaklaşımlarını seçer ve uygular.
5) Bir süreci, olayı, vakayı, donanımı veya ürünü anlama, yorumlama, ilgili sorunları bütüncül bakış açısı ve çağdaş yöntemlerle çözer.
6) Alan uygulamaları için gerekli olan güncel ve işlevsel araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi yanı sıra bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
7) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
8) Mesleki bilgi ve becerilerini kullanarak mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde Türkçe sözlü ve yazılı olarak iletişim kurar.
9) Beslenme ve Diyetetik edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilir.
10) Beslenme ve Diyetetik alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanabilir.
11) En az bir yabancı dili kullanarak alanına ilişkin uluslararası literatüre ulaşır, değerlendirir ve mesleki gelişim için kullanır.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Alan Çalışması
Ödev

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sözlü sınav
Ödev
Sunum

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 7 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışması 15 5 75
Ödevler 10 4 40
Ara Sınavlar 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 166