TIBBİ BİYOLOJİ VE GENETİK (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 42,72 |
Ders Kodu: | 3000002007 | ||||||||||
Ders İsmi: | Epigenetik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | |||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Banu TAKTAK KARACA | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilere genom yapısı , genomun organizasyonu ve gen ifadesinde genetik ve epigenetik (metilasyon, asetilasyon) değişiklikler |
Dersin İçeriği: | Genom Anatomisi, Genomun Çalışması, Genom fonksiyonu, DNA metilasyonu, Histon Modifikasyonu ve Epigenetik, Gen Regülasyonunda Kodlanmayan RNA’lar, Genomik İmpirinting Mekanizması, X kromozom inaktivasyonu. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Genom Anatomisi ve çalışması | Ders kitabı ve Ders notları |
2) | Genom Fonsiyonu ve Regülasyon Aktivitesi | Ders kitabı ve Ders notları |
3) | DNA metilasyonu ve Genome | Ders kitabı ve Ders notları |
4) | Kanserde DNA metilassyon Değişiklikleri | Ders kitabı ve Ders notları |
5) | Genom tamamında ve gene spesifik DNA matilasyon seviyesi ve yapısı | Ders kitabı ve Ders notları |
6) | Histon Modifikasyonu ve Epigenetik | Ders kitabı ve Ders notları |
7) | Histon Farkları ve Nükleozom Yerleşimi | Ders kitabı ve Ders notları |
8) | Ara Sınav | |
9) | Gen Regülasyonunda Kodlanmayan RNA’lar | Ders kitabı ve Ders notları |
10) | Genomik İmpirintig Biyolojisi | Ders kitabı ve Ders notları |
11) | Memeli X Kromozom İnaktivasyonunun Moleküler Mekanizması | Ders kitabı ve Ders notları |
12) | Kanser Epigenetikleri | Ders kitabı ve Ders notları |
13) | Gelişimsel Programlama ve Gen Ekpresyonunun Epigenetik Regülasyonu üzerine Cevresel Etkileri | Ders kitabı ve Ders notları |
14) | Bitki Epigenetikleri | Ders kitabı ve Ders notları |
15) | Final |
Ders Notları / Kitaplar: | Genomes,2nd edit. Terence A Brown. Department of Biomolecular Sciences, UMIST, Manchester, UK Oxford: Wiley-Liss; 2002 Epigenetic, Jörg Tost CEA, Caister Academic Press, 2008 ISBN:978-1-904455-23-3 Epigenetic: A reference Manual, Jeffrey M. Craig and Nicholas C. Wong Caister Academic Press, March 2008, ISBN: 978-1-904455-88-2 Genomic Technologies: Present and Future, David J. Galas, 2002, ISBN: 978-0-9542464-2-6 |
Diğer Kaynaklar: | Genomes,2nd edit. Terence A Brown. Department of Biomolecular Sciences, UMIST, Manchester, UK Oxford: Wiley-Liss; 2002 Epigenetic, Jörg Tost CEA, Caister Academic Press, 2008 ISBN:978-1-904455-23-3 Epigenetic: A reference Manual, Jeffrey M. Craig and Nicholas C. Wong Caister Academic Press, March 2008, ISBN: 978-1-904455-88-2 Genomic Technologies: Present and Future, David J. Galas, 2002, ISBN: 978-0-9542464-2-6 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||
1) Tıbbi biyoloji ve genetik alanında temel ve ileri düzey bilgileri kazanmış olma | |||||||||||||||||
2) Tıbbi biyoloji ve genetik alanında öğrenilen teorik bilgileri uygulamalı alanda kullanabilme | |||||||||||||||||
3) Tıbbi biyoloji ve genetik alanının ilişkili disiplinler arası etkileşimi anlayabilme | |||||||||||||||||
4) Tıbbi biyoloji ve genetik alanında öğrenilen bilgileri laboratuvar ortamında profesyonel pratiğe entegre etme becerisine sahip olma | |||||||||||||||||
5) Tıbbi Biyoloji ve genetik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerisine sahip olma | |||||||||||||||||
6) Tıbbi biyoloji ve genetik alanında edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | |||||||||||||||||
7) Tıbbi biyoloji ve genetik alanında yapılan çalışmaları, aynı veya farklı alanda çalışan gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme | |||||||||||||||||
8) Farklı uzmanlık alanlarından gelen kişilerle etkili bir şekilde iletişim kurarak iş birliği yapabilme | |||||||||||||||||
9) Laboratuvar çalışmaları ve projelerde grup içerisinde etkin ve verimli bir şekilde çalışabilme | |||||||||||||||||
10) Tıbbi biyoloji ve genetik alanındaki güncel bilgilere ulaşabilme, yaşam boyu öğrenmeye olan bağlılık ve kendini sürekli geliştirme becerilerine sahip olma | |||||||||||||||||
11) Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yönlendirebilme | |||||||||||||||||
12) Güçlü ve zayıf yönlerini analiz ederek, eksik alanlarda gelişim sağlamak için uygun öğrenme stratejilerini belirleyebilme ve uygulayabilme | |||||||||||||||||
13) Tıbbi biyoloji ve genetik alanındaki problemleri çözümleyebilmek için hipotez oluşturma, deney tasarlama ve veri toplama yeteneğine sahip olma | |||||||||||||||||
14) Tıbbi biyoloji ve genetik alanında yapılan çalışmalardan elde edilen verileri yorumlama ve tartışma | |||||||||||||||||
15) Tıbbi Biyoloji alanındaki uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme | |||||||||||||||||
16) Genetik ve biyolojik araştırmaların etik kurallarına uygun bir şekilde yapılması gerektiği bilinciyle hareket etme | |||||||||||||||||
17) Tıbbi biyoloji ve genetik uygulamalarında doğru ve sorumlu bir yaklaşım sergileyerek laboratuvarlardaki olası riskleri yönetme ve güvenliği sağlama | |||||||||||||||||
18) Kendi öğrenme süreçlerini yönetebilme ve belirli hedeflere yönelik etkili bir şekilde çalışabilme becerisine sahip olma |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanında temel ve ileri düzey bilgileri kazanmış olma | |
2) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanında öğrenilen teorik bilgileri uygulamalı alanda kullanabilme | |
3) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanının ilişkili disiplinler arası etkileşimi anlayabilme | |
4) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanında öğrenilen bilgileri laboratuvar ortamında profesyonel pratiğe entegre etme becerisine sahip olma | |
5) | Tıbbi Biyoloji ve genetik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşma, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama becerisine sahip olma | |
6) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanında edinilen bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme | |
7) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanında yapılan çalışmaları, aynı veya farklı alanda çalışan gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilme | |
8) | Farklı uzmanlık alanlarından gelen kişilerle etkili bir şekilde iletişim kurarak iş birliği yapabilme | |
9) | Laboratuvar çalışmaları ve projelerde grup içerisinde etkin ve verimli bir şekilde çalışabilme | |
10) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanındaki güncel bilgilere ulaşabilme, yaşam boyu öğrenmeye olan bağlılık ve kendini sürekli geliştirme becerilerine sahip olma | |
11) | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme ve yönlendirebilme | |
12) | Güçlü ve zayıf yönlerini analiz ederek, eksik alanlarda gelişim sağlamak için uygun öğrenme stratejilerini belirleyebilme ve uygulayabilme | |
13) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanındaki problemleri çözümleyebilmek için hipotez oluşturma, deney tasarlama ve veri toplama yeteneğine sahip olma | |
14) | Tıbbi biyoloji ve genetik alanında yapılan çalışmalardan elde edilen verileri yorumlama ve tartışma | |
15) | Tıbbi Biyoloji alanındaki uygulamalar için gerekli olan modern teknik ve araçları disiplinler arası çalışmalarda kullanabilme | |
16) | Genetik ve biyolojik araştırmaların etik kurallarına uygun bir şekilde yapılması gerektiği bilinciyle hareket etme | |
17) | Tıbbi biyoloji ve genetik uygulamalarında doğru ve sorumlu bir yaklaşım sergileyerek laboratuvarlardaki olası riskleri yönetme ve güvenliği sağlama | |
18) | Kendi öğrenme süreçlerini yönetebilme ve belirli hedeflere yönelik etkili bir şekilde çalışabilme becerisine sahip olma |
Anlatım | |
Ders | |
Okuma | |
Ödev |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav | |
Ödev | |
Raporlama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ödev | 1 | % 10 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Sunum / Seminer | 5 | 3 | 15 |
Ödevler | 10 | 4 | 40 |
Ara Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 181 |