Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
2) |
Nefes, ses, konuşma ve artikülatörlerin tanıtılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
3) |
Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
4) |
Nefes, ses ve artikülatörlerle ile ilgili egzersizlerin pratik edilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
5) |
Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
6) |
Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
7) |
Türkçe konuşma dili kurallarının öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
8) |
Vizeler |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
9) |
Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
10) |
Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
11) |
Türkçe 'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
12) |
Türkçe'de yazı dili ile konuşma dili arasındaki farklılıkların öğretilmesi. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
13) |
Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
14) |
Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
15) |
Nefes, ses, artikülatörlerin kullanımı ile çeşitli metinlerin Türkçe telaffuzunu içeren pratiklerin yapılması. |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
16) |
Finaller |
Sırrı Er, Sözün Büyüsü, Suna Okur-Diksiyon, Doğan Aksan-Her Yönüyle Dil, Suat Taşer- Ses Konuşma Eğitimi
Ebubekir Eraslan, Diksiyon, Akademik Kitaplar. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ebelik uygulamalarını mesleki yeterlilik, etik ilke ve standartlar ile kanıta dayalı güncel bilgiler doğrultusunda gerçekleştirebilir. |
|
2) |
Ebelik süreci kapsamında belirlenen gereksinimler çerçevesinde ebelik bakımını uygular. |
|
3) |
Ebelik hizmet sunumunda, birey, aile ve toplumun kültürel özellikleriyle birlikte bütüncül yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
4) |
Birey, aile ve toplumun sağlık alanı ile ilgili eğitim gereksinimini belirleyebilir. |
|
5) |
Belirlenen gereksinime uygun eğitim planı hazırlayabilir. |
|
6) |
Planlanan eğitimi uygulayabilir, sonuçlarını değerlendirebilir. |
|
7) |
Bağımsız olarak araştırma planlayıp uygulayabilir, elde ettiği sonuçları değerlendirebilir ve insanlığın yararına sunabilir. |
|
8) |
Ebelikle ilgili yönetim-idari görevlerinde çalışabilir. |
|
9) |
Ebelik alanında faaliyetleri bulunan ulusal / uluslararası mesleki örgütler, sivil toplum kuruluşları ve kurumlar ile işbirliği geliştirir. |
|
10) |
Sağlık ekibi içerisinde multidisipliner yaklaşımlarla ebelik bakımını yapabilir. |
|
11) |
Ulusal düzeyde sağlık, ebelik hizmet ve politikalarının geliştirilmesi için ARGE çalışmaları yürütür ve projelere katılır. |
|
12) |
Holistik bakış açısıyla anne ve çocuk sağlığını korumak ve geliştirmek için çalışır. |
|
13) |
Ebelik alanındaki bilimsel araştırmaları eleştirel bakış açısıyla yorumlayabilir. |
|