FİZYOTERAPİ VE REHABİLİTASYON (YL) (TEZLİ) | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
2 | 120 | FULL TIME |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 31,72 |
Ders Kodu: | 3000002004 | ||||||||||
Ders İsmi: | İnme Rehabilitasyonu | ||||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | |||||||||||
Dersin Türü: | Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Doç. Dr. Hilal DENİZOĞLU KÜLLİ | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Hemipleji sonrası görülen klinik özelliklerin değerlendirilmesi ve hemipleji rehabilitasyonunda temel nörofizyolojik yaklaşımlara ek olarak kullanılan güncel alternatif tekniklerin öğrenilmesi, inmeye fizyoterapist ve ergoterapist bakış açısıyla değerlendirme ve tedavi yaklaşımlarının öğrenilmesi, inmeli vakanın çözümlenebilmesi. |
Dersin İçeriği: | İnme rehabilitasyonunda kullanılan yardımcı teknikler (ayna tedavisi, zorunlu kısıtlayıcı hareket tedavisi vb.) ile ilgili genel bilgiler, inmeye özgü kullanılan değerlendirme ölçekleri ve anketleri, inme vakasına fizyoterapi ve ergoterapi yaklaşımları. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | İnmede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Değerlendirmesi: Fiziksel Değerlendirme | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
2) | İnmede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Değerlendirmesi | Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
3) | İnmede Kognitif Değerlendirme | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
4) | İnmede Okupasyonel Değerlendirme | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
5) | İnme Değerlendirmesinde Kullanılan Ölçekler | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
6) | İnmede Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Uygulamaları | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
7) | İnmede Ergoterapi İş ve Uğraşı Tedavisi | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
8) | Vize Sınavı- Öğrenci Sunumları (Ayna Tedavisi) | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
9) | Bilateral Hareket Tedavisi | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
10) | Zorunlu Kısıtlayıcı Hareket Tedavi | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
11) | Beyin – Bilgisayar Arayüz Sistemleri | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
12) | Motor Yeniden Öğrenme Programı | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. |
13) | İnmede Ortotik Yaklaşımlar | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. |
14) | Robotik Rehabilitasyon | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
15) | Görev Odaklı Yaklaşım ve Oyun Temelli Tedavi Yaklaşımları | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
16) | Final Sınavı | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
Ders Notları / Kitaplar: | |
Diğer Kaynaklar: | İnme Sonrası Fizyoterapi ve Rehabilitasyon, A.Ayşe Karaduman, Sibel Aksu Yıldırım, Öznur Tunca Yılmaz, Hipokrat Kitabevi, Ankara, 2016. Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu / ed.: Turgut Göksoy Olgularla Nörolojik Rehabilitasyon / ed.: Mustafa Turgut Yıldızgören, Fatih Bağcıer Basılmış Ders Notları |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
|||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||
1) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular. | |||||||
2) Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir. | |||||||
3) Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir. | |||||||
4) Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır. | |||||||
5) Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular. | |||||||
6) Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır. | |||||||
7) Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır. | |||||||
8) Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanında kanıta dayalı temel ölçme değerlendirme ve tedavi bilgilerinin tamamına hakim olmakla birlikte literatürdeki güncel yaklaşımları takip edebilir ve bu kazanımları akademik ve klinik çalışmalarında uygular. | |
2) | Fizik tedavi ve rehabilitasyon programlarında bir fizyoterapist rolüyle bağımsız veya multidisipliner yaklaşımlar içerisinde ve etik prensipler çerçevesinde mesleki çalışmalarını en üst düzeyde gerçekleştirir. | |
3) | Yüksek araştırma becerilerini kullanarak bilimsel araştırmalarda ve projelerde görev alır, uygun istatistiksel yöntemlere dayanarak bu çalışmaların çıktılarını yorumlar ve bu çıktıları klinikte hayata geçirir. | |
4) | Fizyoterapi ve rehabilitasyon alanının farklı disiplinlerinde elde ettiği birikimle klinik problemleri saptar, bu problemlerin çözümü izin bilgi, beceri ve tecrübelerini kullanır. | |
5) | Halk sağlığına yönelik konularda bilinç ve sorumluluk sahibi olup koruyucu ve geliştirici fizyoterapi ve rehabilitasyon müdahalelerini uygular. | |
6) | Avrupa dil portföyünde yer alan en az bir yabancı dile hakim olup bu birikimlerini mesleki ve akademik çalışmalarda kendini ve mesleğini geliştirmek için kullanır. | |
7) | Fizyoterapi ve Rehabilitasyon alanındaki araştırma becerilerinden yararlanarak müdahaleleri eleştirel bir bakış açısıyla yaklaşarak doğru bilgi ve uygulamalara ulaşır ve bunları meslek hayatında kullanır. | |
8) | Alanındaki teknolojik gelişmeleri takip eder, yeniliklere açık ve yaratıcı bir bakış açısıyla uygulamalarını yürütür. |
Anlatım | |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Bireysel çalışma ve ödevi | |
Ders | |
Soru cevap/ Tartışma |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sunum | |
Akran Değerlendirmesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 171 |