Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Yaşam Kalitesi Kavramı, Değerlendirilmesi ve Sağlıkla İlişkili Yaşam Kalitesinin Önemi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Ders Sunumları |
2) |
Jeneralize, Spesifik ve Hastalığa Özgü Yaşam Kalitesi Ölçekleri |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili Bilimsel Literatür
Ders Sunumları |
3) |
Yaşam Kalitesinin İyileştirilmesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
4) |
Sağlıklı Bireylerde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları
Konuya İlişkin Literatür Araştırması |
5) |
Nörolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Nörolojik hastalıkların rehabilitasyonu (Bilimsel Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
6) |
Kas İskelet Sistemi Problemlerinde Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kas-iskelet sistemi değerlendirmesi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
7) |
Çocuklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Pediatrik fizyoterapi rehabilitasyon / Bülent Elbasan (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
8) |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
9) |
Kardiyopulmoner Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kardiyak ve Pulmoner Rehabilitasyon (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
10) |
Romatolojik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Romotolojik hastalıklarda fizyoterapi ve rehabilitasyon (İstanbul Medikal Yayıncılık)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
11) |
Kadın Sağlığında Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Kadın sağlığı ve fizyoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
12) |
Kronik Hastalıklarda Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
13) |
Mesleki Rehabilitasyonda Yaşam Kalitesi
|
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
14) |
Psikososyal Faktörler ve Yaşam Kalitesi
|
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Fizyoterapi ve rehabilitasyon (Nobel Tıp Kitabevi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
15) |
Oküpasyonel Denge ve Yaşam Kalitesi |
Fiziksel aktivite ve yaşam kalitesi (Okur Akademi)
Sağlık ve iyi olmanın geliştirilmesinde ergoterapi (İstanbul Tıp Kitabevi)
International handbook of occupational therapy interventions (Springer)
İlgili bilimsel literatür
Ders Sunumları |
16) |
Final Sınavı |
Final Sınavı |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiyi kazanır. |
|
2) |
Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir. |
|
3) |
Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır. |
|
4) |
Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
|
5) |
Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar. |
|
6) |
Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir. |
|