Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Bebeklik çağı gelişimsel dil sorunları |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
2) |
Konuşma gecikmesi, özellikleri ve değerlendirmesi |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
3) |
Konuşma gecikmesi ve otizm başlangıcının ayırt edilmesi |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
4) |
Konuşma gecikmesi ve otizm ayırt edilmesinde kullanılan araçlar |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
5) |
Konuşma gecikmesi ve otizm ayırt edilmesinde kullanılan araçların özellikleri |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
6) |
CDI, TGE, PEABODY, TIFFALDI testlerinin özellikleri |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
7) |
Otizm değerlendirme araçlarının özellikleri |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
8) |
Bilişsel Gelişim ve motor gelişim değerlendirmeleri |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
9) |
Özgül dil bozukluğu ve özellikleri |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
10) |
Özgül dil bozukluğu değerlendirmesi ve değerlendirme araçları |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
11) |
Özgül öğrenme güçlüğü ve yürütücü işlevler |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
12) |
Otizm ve yürütücü işlevler |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
13) |
Gelişimsel dil bozukluklarında vaka videoları inceleme |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
14) |
Gelişimsel dil bozukluklarını değerlendirme sonuçlarına göre raporlama |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
15) |
Makale sunumu |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
16) |
final sınavı |
Plural Publishing, Incorporated. (2017). Speech-language Pathologists in Early Childhood Intervention: Working with Infants, Toddlers, Families, and Other Care Providers. Plural Publishing. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. |
|
2) |
Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. |
|
3) |
Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. |
|
4) |
Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. |
|
5) |
Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. |
|
6) |
Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
7) |
Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. |
|
8) |
Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. |
|
9) |
Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. |
|
10) |
Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. |
|