DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ (YL) (TEZLİ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3010221552
Ders İsmi: Tez Çalışması
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
0 0 0 30
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Zorunlu
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Merve SAVAŞ
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: "Kuramsal çerçeve ile araştırmaya yönelik yöntem ve literatürle bir araştırma çalışması yetkinliğini sağlamak.

"

Dersin İçeriği: Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesini sağlayıcı uygulamalar yapılır.





Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği
1) 1) Kuramsal çerçeve hazırlayabilecektir.
2) 2) Özgün bir araştırmaya yönelik yöntem belirleyebilecektir.
3) 3)Verileri mevcut alanyazın ışığında yorumlayabilecektir.
4) 4)Araştırma bulguları ışığında geleceğe yönelik öngörülerde bulunabilecektir.

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
2) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
3) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
4) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
5) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
6) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
7) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
8) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
9) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
10) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
11) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
12) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
13) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
14) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
15) Tez çalışması kapsamında araştırılan konuya ilişkin etkinliklerin tartışılması ve önerilerin geliştirilmesi yok
16) Final Sınav yok

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: yok
Diğer Kaynaklar: none

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Kazanımları
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar.
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar.
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar.
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır.
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur.
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir.
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir.
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar.
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır.
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Dil, konuşma, ses ve yutma bozuklukluklarını değerlendirebilmek için gerekli ekipmanları tanımlar, tanır ve kullanır. Dil ve konuşma bozuklukları için gerekli uygulamaları yapar. 5
2) Dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamalı kavram ve prensipleri kullanarak gerekli değerlendirmeleri, tanımlamaları ve planlamayı yapar. 2
3) Bireysel farklılıkları, inançları, örf ve adetleri göz önünde bulundurur ve saygı duyar. 3
4) Dil ve konuşma terapisi alanında öğrendiği bilgi ve becerileri etik prensipler çerçevesinde uygular, gerekli durumlarda uygulamayı değiştirir ve süreci sonlandırır. 2
5) Toplumun dil ve konuşma terapisi alanı ile ilgili değişen ve çeşitlenen sağlık ihtiyaçlarına uygun sağlık politikalarının üretilmesine katkı sağlar ve toplum sağlığının korunmasına yönelik girişimlerde bulunur. 5
6) Dil ve konuşma terapisi alanında hizmetleri etkin ve yeterli biçimde organize eder, kalite ve organizasyon fonksiyonunun devamlılığı ve gelişimi için gerekli iş süreçlerini yönetir, analiz eder ve sorunlar karşısında bilgi ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. 3
7) Mesleki ve akademik çalışmaları sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bağımsız olarak yürütür ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içerisinde çalışır ve sorumluluk üstlenir. 3
8) Teknolojik gelişmeleri takip ederek dil ve konuşma terapisi alanında yapılacak olan araştırma ve proje uygulamalarına katılım sağlar. 2
9) Bireylerin günlük yaşamdaki farklılıklarını, ihtiyaçlarını, bu ihtiyaçların karşılanma yollarını ve günlük aktivitelerini belirleyerek bu doğrultuda yaşam kalitesini artıracak uygulamaları belirler ve düzenlemelerde görev alır. 4
10) Mesleki performansının gerektirdiği tüm sorumlulukları yerine getirir, dil ve konuşma terapisi alanındaki bilgisini ve kendi uygulamalarını birleştirir, bütünleştirir ve yaşam boyu öğrenmeyi benimser. 3

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Proje Hazırlama
Rapor Yazma
Tez Hazırlama

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ödev
Sunum
Tez Sunma
Uzman / Jüri Değerlendirmesi

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Uygulama 1 % 80
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 20
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 80
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 20
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı İş Yükü
Ders Saati 15 75
Uygulama 15 150
Sınıf Dışı Ders Çalışması 16 320
Sunum / Seminer 15 45
Proje 1 100
Juri 1 100
Final 1 100
Toplam İş Yükü 890