BESLENME VE DİYETETİK (YL) (TEZSİZ)
Yüksek Lisans TYYÇ: 7. Düzey QF-EHEA: 2. Düzey EQF-LLL: 7. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 3013002003
Ders İsmi: Beslenme Eğitimi ve Danışmanlık
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
3 0 3 6
Öğretim Dili: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Anabilim Dalı/Lisansüstü Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Yüksek Lisans TYYÇ:7. Düzey QF-EHEA:2. Düzey EQF-LLL:7. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. M.Emel ALPHAN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Özel durumlarda ve hastalıklarda beslenmenin temel ilkelerini öğrenen öğrencilerin yüksek lisans düzeyinde bu özel gruplara eğitim verebilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği: Eğitimin tanımı ve ilkeleri, eğitimde hedef ve davranış belirleme, eğitim yöntemi ve araçları, yetişkineğitiminin özellikleri, çocukların eğitimlerinin özellikleri

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Beslenme eğitimi konusunda amaç ve davranışları belirlemeyi öğrenir.
2) Beslenme eğitiminde gerekli olan eğitim yöntem ve araçları öğrenir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Çeşitli projeler ile beslenme eğitimi planlar.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
1) Bireylerde davranış değişikliğini sağlamada gereken bilgileri öğrenir.
Öğrenme Yetkinliği
1) Eğitim verilecek gruplara özel eğitim modülleri hazırlama konusunda bilgi sahibi olur.
Alana Özgü Yetkinlik
1) Beslenme eğitimi planlamayı ve değerlendirmeyi öğrenir.
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Eğitimin tanımı ve ilkeleri 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
2) Eğitimde Hedef ve Davranış Belirleme 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
3) Eğitim Yöntemleri ve Araçları 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
4) İletişim 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
5) Yetişkin Eğitimi ve özellikleri 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
6) Çocuklarda eğitimin özellikleri 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
7) Toplu Beslenme Sistemlerinde Eğitim 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
8) Ara sınav
9) Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
10) Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
11) Özel Durumlar ve Beslenme Sunumları 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
12) Klinik beslenme ile ilgili sunumlar 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
13) Klinik beslenme ile ilgili sunumlar 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
14) Klinik beslenme ile ilgili sunumlar 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
15) Klinik beslenme ile ilgili sunumlar 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum 2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi 3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara 4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
16) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara
Diğer Kaynaklar: 1- Ders için hazırlanmış PPT sunum
2- Kutluay Merdol T. Okul öncesi eğitim veren kişi ve kurumlar için Beslenme Eğitimi Rehberi
3- Tarım ve Köy İşleri Bakanlığı YAYÇEP Beslenme Eğitimi 2006 Ankara
4- Şanlıer N, Akdevelioğlu Y. Beslenme Eğitimi 1. baskı Hedef Yayıncılık 2019 Ankara

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

5

6

Program Kazanımları
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiyi kazanır.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Beslenme ve diyetetik alanıyla ilgili kanıta dayalı güncel bilgiyi kazanır.
2) Güncel bilgiye ulaşarak teknolojik araç gereçler konusunda bilgi edinir.
3) Teknolojiyi kullanarak edindiği bilimsel bilgilerin sentez ve analizini yapar, yorumlar, raporlar ve çözüm önerileri geliştirir, farklı disiplinler ve meslektaşlarıyla etik ilkeler doğrultusunda iletişim kurarak bilgilerini paylaşır.
4) Alanıyla ilgili problemlerle karşılaştığında sorumluluk alır, topluma örnek olur, çözüm önerileri getirir, ekip çalışması yaparak bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
5) Yaşam boyu öğrenme ilkelerini benimseyerek kendini günceller, etik ilkeler doğrultusunda bilimsel makaleleri eleştirel bir yaklaşımla istatistiksel olarak kanıta dayalı uygulamalarla değerlendirir, tartışır, yorumlar.
6) Etik ilkeler doğrultusunda bilimsel bilgileri toplar, yorumlar, birey ve toplumu gözeterek, ulusal ve uluslararası beslenme plan ve politikalarına yön verecek çalışmalara katkıda bulunur, yürütür, yönetir, değerlendirir.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Örnek olay çalışması

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Sunum 1 % 20
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 50
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 50
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 0 3 0
Sunum / Seminer 12 15 180
Ara Sınavlar 1 2 2
Final 1 2 2
Toplam İş Yükü 184