HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 5010003062
Ders İsmi: Language and Communication
Ders Yarıyılı: Bahar
Güz
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Üniversite Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Öğr.Gör. Erkan KOLAT
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Şirin TUFAN
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Bu ders, öğrencileri iletişim alanını, dil ile olan ilişkisini ve gerekli terminolojiye kapsamlı bir şekilde öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği: Bu ders aşağıdaki konuların bir seçkisini kapsamaktadır:

İnsanlar arasındaki genellikle iletişimin çeşitli formlarının kullanılmasıyla konuşulan dilin konumu nedir?
Konuşma dili, işaret dilinden hangi yönleriyle farklılık gösterir?
Konuşma ve işaret dilinin hangi özellikleri bu dilleri dilbilimsel hale getirir?
Dilbilimsel iletişim araçlarını hayvan iletişiminden ayıran özellikler nelerdir?
İnsanlar hayvanlarla nasıl iletişim kurar?
Evrimsel bir açıdan bakıldığında, sözlü dilin dünya çapında tüm insan topluluklarında baskın iletişim biçimi olmasının sebebi nedir?
Hayvanlar neden gerçekten dilbilimsel olarak iletişim kuramazlar?
"Dil edinimi" ve "aktarımı" terimleri gerçekte ne anlama geliyor?
Çocukların ve yetişkinlerin dil edinimi arasındaki farkları hangi faktörlerle açıklanabilir?
Çift dilli olmak ne anlama geliyor?
Çocuklar dil ediniminde gerçekten mükemmel midir?
Dil kaybı ve yeni dil çeşitlerinin ortaya çıkması da dahil olmak üzere dil evrimini hangi faktörler ortaya çıkarır?
Dil verintisi nedir ve tezahürleri nelerdir?

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Öğrenciler, iletişimin temel kavramları ve süreçlerini, dilin bu süreçlerdeki rolünü ve önemini anlayabileceklerdir.
2) Öğrenciler, sözlü ve işaret dili arasındaki farkları, insan ve hayvan iletişiminin özellikleri arasındaki ayrımı, dil öğrenme ve aktarımı süreçlerini, çok dillilik kavramını ve dil değişiminin faktörlerini anlayabileceklerdir.
3) Öğrenciler, iletişimin psikoloji, sosyoloji, ve toplumsal cinsiyet çalışmaları gibi diğer disiplinlerle olan bağlantılarını kavrayabileceklerdir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
1) Öğrenciler, insanlar arasındaki iletişimin çeşitli yolları içinde konuşma dilinin konumunu değerlendirme becerisi kazanacaklardır.
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Dersin Tanıtımı ve Gereksinimleri .
2) Dil ve İletişim Arasındaki Bağlantı Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
3) Konuşma Dili ve İşaret Dili Arasındaki Farklar Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
4) İnsan İletişimi ve Hayvan İletişimi Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
5) Dil Edinimi Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
6) Dil Edinimi ve Aktarımı Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
7) Genel Tekrar Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
8) Vize Sınavı Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
9) Çift Dillilik Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
10) Göstergebilim Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
11) Dil İlişkisi Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
12) Dil ve Psikoloji Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
13) Dil ve Toplum Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
14) Dilde cinsiyet Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
15) Dil evrimi Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966
16) Final Sınavı Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi. Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017 Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979 On human communication, C Cherry, 1966

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Öğretim elemanı tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen metinlerden oluşan okuma seçkisi.
Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017
Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979
On human communication, C Cherry, 1966

Diğer Kaynaklar: Various sources piled into a file by the instructor of the course
Linguistics: An introduction to language and communication, A Akmajian, AK Farmer, L Bickmore, RA Demers, 2017
Three language variables in communication research: Intensity, immediacy, and diversity, JJ Bradac, JW Bowers, JA Courtright - Human Communication Research, 1979
On human communication, C Cherry, 1966

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

4

2

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Ders
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %