TIBBİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003054 | ||||||||
Ders İsmi: | İngilizce Dinleme ve Konuşma | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Öğr.Gör. Erkan KOLAT |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin sözlü iletişim ve dinleme becerilerinin geliştirilmesi. |
Dersin İçeriği: | Dinleme ve konuşma yeteneklerini geliştirecek ders materyalleri, aktiviteler ve çalışmalar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Derse giriş ve tanışma | |
2) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
3) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
4) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
5) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
6) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
7) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
8) | Ara sınav | |
9) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
10) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
11) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
12) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
13) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
14) | Dinleme etkinlikleri ve bununla bağlantılı konuşma pratiği | |
15) | Genel tekrar | |
16) | Final sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Eğitmen tarafından hazırlanan materyaller. |
Diğer Kaynaklar: | Materials prepared by the instructor. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||||||||||
1) İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | |||||||||||||||||||
2) Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||||||
3) Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar. | |||||||||||||||||||
4) Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir. | |||||||||||||||||||
5) Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir. | |||||||||||||||||||
6) Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar. | |||||||||||||||||||
7) Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar. | |||||||||||||||||||
8) Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. | |||||||||||||||||||
9) Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular. | |||||||||||||||||||
10) Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır. | |||||||||||||||||||
11) Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır. | |||||||||||||||||||
12) Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür. | |||||||||||||||||||
13) Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | |||||||||||||||||||
14) Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur. | |||||||||||||||||||
15) Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır. | |||||||||||||||||||
16) Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır | |||||||||||||||||||
17) Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar. | |||||||||||||||||||
18) Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular. | |||||||||||||||||||
19) Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |||||||||||||||||||
20) Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İnsanda sistemlerin normal yapı-fonksiyonlarıyla ilgili temel bilgilere sahip olur. | |
2) | Tıbbi laboratuvarlarda iş akışı ve organizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. | |
3) | Alanı ile ilgili temel düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olurlar. | |
4) | Tıbbi Laboratuvarda manuel ve otomatik analiz yöntemlerini bilir ve oluşabilecek aksaklıklarda çözüm üretir. | |
5) | Uzman hekimin gerekli gördüğü örnekleri hastadan uygun bir şekilde alır, uygun koşullarda örnek transferini gerçekleştirir. | |
6) | Tıbbi laboratuvarda rutin tetkikleri yapar, örnek takibini yapar, analizi sonuçlandırır ve hastalıklarla ilişkisini kurar. | |
7) | Bulguları doğru bir şekilde elde eder, düzenler, amaca uygun paylaşım ve kullanıma sunar. | |
8) | Tıbbi laboratuvarda güvenlik önlemlerini alır, kişisel güvenlik kurallarını uygular ve güvenli laboratuvar ortamı oluşturur. | |
9) | Çalışma ortamında; acil durumlarda kılavuz/yönergeye uygun ilkyardım ve acil bakım uygular. | |
10) | Verilen bir görevde sorumluluk alır ve bireysel olarak yürütür ve gerektiğinde çalışma gruplarında sorumluluk alır. | |
11) | Alanıyla ilgili cihazları tanıma ve basit aksaklıkları giderme konusunda yetkinlik kazanır. | |
12) | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimleri için gerekli etkinlikleri yürütür. | |
13) | Alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri yaşam boyu öğrenme bilinciyle güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirmek için gerekli programlara, mesleki hizmet içi eğitim faaliyetlerine ve diğer çalışmalara katılır. | |
14) | Teknoloji ve bilimdeki gelişmeleri takip eder ve kendini devamlı yenileme bilincine sahip olur. | |
15) | Hekimler, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve hasta ile etik çerçevede etkili bir iletişim kurabilme yetisi kazanır. | |
16) | Ana dilini, mesleğine yönelik sözlü ve yazılı iletişimde iyi düzeyde kullanır | |
17) | Analiz öncesi manuel ve otomatik çalışmaların ön hazırlığını yapar. | |
18) | Tıbbi laboratuvarın farklı alanlarıyla ilgili temel testleri uygular. | |
19) | Tıbbi laboratuvar araç gereçlerini kurallarına ve tekniklerine uygun olarak kullanır, kontrollerini ve bakımını yaparak en verimli şekilde çalışmalarını sağlar. | |
20) | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Sözlü sınav |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 60 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 40 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 60 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 90 |