| Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
| 1) |
Sürdürülebilirlik nedir? Neden önemlidir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
| 2) |
Sürdürülebilir çevre ne demektir? ilişkili kavramlar nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
| 3) |
Çevresel Sürdürülebilirlik;
Doğal kaynaklar-Kıt kaynaklar ve sürdürülebilirlik ile ilişkisi nedir? |
M. Ziya Lugal Göksu, (2003). Su kirliliği, Nobel Kitapevleri, Adana. |
| 4) |
Sosyal değişimin ve kalkınmanın çevre üzerindeki etkileri nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
| 5) |
Sürdürülebilirlik adına yapılmış düzenlemeler nelerdir? Devlet ve Kurumlara düşen görevler nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
| 6) |
Konuk konuşmacı:
"Ekoloji ve Biyoçeşitlilik" |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
| 7) |
Sürdürülebilirlik üretim ve tüketim dengesi - Yeşil Teknolojiler |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
| 8) |
Atık Yönetimi ve Döngüsel Ekonomi |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
| 9) |
Sürdürülebilirlik kapsamında iklim krizi ve küresel ısınma |
Seda Tönük, Ilıman- Nemli iklim kuşağı için sürdürülebilir temel eğitim binalarının tasarım kriterleri, T.C. Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yayınları, İstanbul. |
| 10) |
Endüstriyel dönüşüm ve sürdürülebilirlik |
Başar Ataç, (2021). Akıllı şehir ekosistemi : sürdürülebilir şehirlerde yapılar ve ilişkiler, Karton Media, İstanbul. |
| 11) |
Sosyal sorumluluk kavramı nedir? Bireylerin ve devletin sorumluluk alanları nelerdir? |
Ali Eren Balıkel, (2024). Sürdürülebilir bir gelecek mümkün : Pandemiden öğrendiklerimiz, Siyah Kitap, İstanbul. |
| 12) |
Kurumsal sosyal sorumluluk nedir? |
Şafak Gündüz, (2020). Sürdürülebilir stratejik yönetim ve kurumsal yönetim, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
| 13) |
Sivil toplum kuruluşları ve sosyal sorumluluk |
Fatih Kurt ve Elif Erdem, (2020). Sorumluluk Bilinci, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
| 14) |
Başarılı işletmelerin sosyal sorumluluk kavramına bakışı ve eylemleri |
Fatih Kurt ve Elif Erdem, (2020). Sorumluluk Bilinci, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
| 15) |
Sosyal sorumluluk alanlarında sosyal medyanın gücü ve reklam kampanyalarının etkisi |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
| 16) |
Öğrencileri grup çalışmalarına yönelik sunumlar ve ödev kritiği |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
| |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
| 1) |
Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. |
|
| 2) |
İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. |
|
| 3) |
Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.zeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
| 4) |
Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. |
|
| 5) |
Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. |
|
| 6) |
Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. |
|
| 7) |
Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
| 8) |
Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. |
|
| 9) |
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahiptir. |
|
| 10) |
Bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|
| 11) |
Mezunlar insan organizmasını oluşturan organ ve sistemlerin temel işleyiş mekanizmalarını ve anestezide kullanılan ilaçların bu sistemlere etkilerini ve yan etkilerini bilir. |
|
| 12) |
Mezunlar cerrahi girişim sonunda hastanın havayolu değerlendirmesini yapabilme ve tüm süreçlerde hasta güvenliğini sağlar. |
|
| 13) |
Mezunlar, Anestezi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
| 14) |
Mezunlar anestezi teknikerinin görev ve sorumluluklarının bilincinde olup yeterli mesleki bilgi ve beceriye sahip, hasta güvenliğini ve haklarını ön planda tutarak, etkin iletişim ile birlikte aktif ekip çalışması gerçekleştirebilen, mesleki bilgi düzeyini sürekli öğrenmeyi ve geliştirmeyi hedefleyen niteliklere sahiptir. |
|