Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Sürdürülebilirlik nedir? Neden önemlidir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
2) |
Sürdürülebilir çevre ne demektir? ilişkili kavramlar nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
3) |
Çevresel Sürdürülebilirlik;
Doğal kaynaklar-Kıt kaynaklar ve sürdürülebilirlik ile ilişkisi nedir? |
M. Ziya Lugal Göksu, (2003). Su kirliliği, Nobel Kitapevleri, Adana. |
4) |
Sosyal değişimin ve kalkınmanın çevre üzerindeki etkileri nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
5) |
Sürdürülebilirlik adına yapılmış düzenlemeler nelerdir? Devlet ve Kurumlara düşen görevler nelerdir? |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
6) |
Konuk konuşmacı:
"Ekoloji ve Biyoçeşitlilik" |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
7) |
Sürdürülebilirlik üretim ve tüketim dengesi - Yeşil Teknolojiler |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
8) |
Atık Yönetimi ve Döngüsel Ekonomi |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara.
Mehmet Emin Aydın, Ahmet Duran Şahin, (2023). İklim değişimi çerçevesinde su kaynaklarının mevcut durumu ve geleceği, TÜBA, Ankara.
|
9) |
Sürdürülebilirlik kapsamında iklim krizi ve küresel ısınma |
Seda Tönük, Ilıman- Nemli iklim kuşağı için sürdürülebilir temel eğitim binalarının tasarım kriterleri, T.C. Yıldız Teknik Üniversitesi Mimarlık Fakültesi Yayınları, İstanbul. |
10) |
Endüstriyel dönüşüm ve sürdürülebilirlik |
Başar Ataç, (2021). Akıllı şehir ekosistemi : sürdürülebilir şehirlerde yapılar ve ilişkiler, Karton Media, İstanbul. |
11) |
Sosyal sorumluluk kavramı nedir? Bireylerin ve devletin sorumluluk alanları nelerdir? |
Ali Eren Balıkel, (2024). Sürdürülebilir bir gelecek mümkün : Pandemiden öğrendiklerimiz, Siyah Kitap, İstanbul. |
12) |
Kurumsal sosyal sorumluluk nedir? |
Şafak Gündüz, (2020). Sürdürülebilir stratejik yönetim ve kurumsal yönetim, Maltepe Üniversitesi Yayınları, İstanbul. |
13) |
Sivil toplum kuruluşları ve sosyal sorumluluk |
Fatih Kurt ve Elif Erdem, (2020). Sorumluluk Bilinci, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
14) |
Başarılı işletmelerin sosyal sorumluluk kavramına bakışı ve eylemleri |
Fatih Kurt ve Elif Erdem, (2020). Sorumluluk Bilinci, Diyanet İşleri Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
15) |
Sosyal sorumluluk alanlarında sosyal medyanın gücü ve reklam kampanyalarının etkisi |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
16) |
Öğrencileri grup çalışmalarına yönelik sunumlar ve ödev kritiği |
Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı , (2021). Türkiye’nin Yeşil Kalkınma Devrimi. Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Yayınları, Ankara. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
|
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
|
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
|
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
|
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
|
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
|
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
|
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
|
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
|
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
|