PSYCHOLOGY
Qualification Awarded Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
Bachelor's (First Cycle) Degree 4 240 FULL TIME TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6
QF-EHEA:First Cycle
TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 31

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 5010003037
Ders İsmi: Quality Management in Healtcare
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Labs Credit ECTS
2 0 0 2 3
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Other Recommended Topics for the Course: None
Type of course: Üniversite Seçmeli
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi Gizem ÖZDEL
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: The aim of this course is to gain knowledge and attitude about the basic concepts of quality management and quality management in health services.
Course Content: This course includes the historical development of quality and quality management, basic concepts of total quality management, quality assurance systems and applications in health services.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Explains the philosophy of Total Quality Management.
2) Discusses the attributes of quality assurance systems
3) Evaluate the contribution of continuous quality improvement to health services.
4) Ready to take an active role in the provision of quality health services.
2 - Skills
Cognitive - Practical
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Historical development of quality and quality management, total quality management philosophy and principles 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
2) Quality Management systems 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
3) Quality Management systems 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
4) Improving quality management continuously 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
5) Improving quality management continuously 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
6) Quality management systems in health services 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
7) Quality Assurance Systems Quality Awards 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
8) MIDTERM EXAM
9) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
10) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
11) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
12) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
13) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
14) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
15) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
16) FINAL EXAM 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org

Sources

Course Notes / Textbooks: 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
References: 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Outcomes
1) Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology.
2) Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes.
3) Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields.
4) To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense.
5) Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural).
6) Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills.
7) Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology.
8) To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings.
9) To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills.
10) Knows the ethical principles, values and practices of psychology.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Knows the theories, different approaches and perspectives related to psychology and knows the basic concepts and terms related to psychology.
2) Knows the process of psychology becoming a science from a historical perspective, its approach to emotional, behavioral and mental processes in this process and the scientific methods used to investigate these processes.
3) Knows the working subjects and methods of the subfields of psychology and defines the duties of psychologists working in these fields.
4) To be able to deal with the human being as a biological, psychological, sociological and cultural whole and to be able to establish a relationship with related disciplines in this sense.
5) Knows the salient emphases of the major theories, approaches and perspectives of psychology (behavioral, biological, cognitive, evolutionary, humanistic, psychodynamic and sociocultural).
6) Knows the basic principles and methods of psychological assessment and gains basic interview skills.
7) Have a basic level of knowledge about commonly used measurement tools in related subfields of psychology.
8) To have the knowledge and skills required to conduct research in the field of psychology, to find a problem, to create a research design, to collect data, to determine appropriate data analysis, to interpret and report findings.
9) To have a good understanding of scientific thinking in psychology; to use critical thinking and reasoning skills.
10) Knows the ethical principles, values and practices of psychology.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Course
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 50
Semester Final Exam 1 % 40
Quiz 1 % 10
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 60
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 40
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 2 28
Study Hours Out of Class 14 3 42
Quizzes 1 1 1
Midterms 1 4 4
Final 1 1 1
Total Workload 76