PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION
Qualification Awarded Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
Bachelor's (First Cycle) Degree 4 240 FULL TIME TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 6
QF-EHEA:First Cycle
TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013): 31,72

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 5010003037
Ders İsmi: Quality Management in Healtcare
Ders Yarıyılı: Spring
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Labs Credit ECTS
2 0 0 2 3
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Other Recommended Topics for the Course: None
Type of course: Üniversite Seçmeli
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi Nurgül ARPAG
Course Lecturer(s): Dr.Öğr.Üyesi Nurgül ARPAG
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: The aim of this course is to gain knowledge and attitude about the basic concepts of quality management and quality management in health services.
Course Content: This course includes the historical development of quality and quality management, basic concepts of total quality management, quality assurance systems and applications in health services.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) To explain the philosophy of Total Quality Management.
2) Discusses the attributes of quality assurance systems
3) To be able to evaluate the contribution of continuous quality improvement to health services
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) They become ready to take an active role in the provision of quality health care.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Historical development of quality and quality management, total quality management philosophy and principles 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
2) Quality Management systems 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
3) Quality Management systems 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
4) Improving quality management continuously 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
5) Improving quality management continuously 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
6) Quality management systems in health services 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
7) Quality Assurance Systems Quality Awards 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
8) MIDTERM EXAM
9) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
10) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
11) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
12) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
13) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
14) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
15) Turkish Ministry of Health, Quality Standards in Health -SKS 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
16) FINAL EXAM 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org

Sources

Course Notes / Textbooks: 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org
References: 1. Özkoç, Ö. (2022).SAS, JCI, SKS temelinde sağlık hizmetlerinde kalite yönetimi teori ve uygulama. 1. Baslı. Altınbaş Üniversitesi Yayınları, İstanbul. 2.Ekici D. Sağlık Hizmetinde Toplam Kalite Yönetimi. 1. Baskı, Ankara: Sim Matbaacılık, 2013. 3.Kaya S. (Edt.). Sağlık Kurumlarında Kalite Yönetimi. Eskişehir: T.C. Anadolu Üniversitesi Yayını No:2864, 2013. 4. Marşap A. Sağlık İşletmelerinde Kalite, Sağlıkta Kaliteşim Sistemi ve Sağlıkta Mükemmellikte Süreklilik. 1. Baskı. İstanbul: Beta Yayıncılık, 2014. 5. Kayral İH. Beklenen-Gerçekleşen-Algılanan Hizmet Kalitesi ve Sağlık Hizmetlerinde Çok Boyutlu Kalite, Detay yayıncılık, 2015. 6.Çetin C, Arslan L. Toplam Kalite Yönetimi. 6. Baskı. İstanbul: Beta, 2017. 7. T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı. Sağlıkta Kalite Standartları SKS-Hastane (Versiyon-5; Revizyon-01) 1. Revizyon - 2. Baskı, Ankara: Pozitif Matbaa, Mart 2016 (http://www.kalite.saglik.gov.tr/Eklenti/3460,skshastanesetiv5r1pdf.pdf?0). 8. http://www.kalite.saglik.gov.tr 18. http://tuseb.gov.tr/tuska/index.php 9. https://www.jointcommission.org

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

4

Program Outcomes
1) Explains the concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation, physiotherapy evaluation and treatment processes, and defines the role of physiotherapy in improving and maintaining health.
2) Tells the laws, regulations and legislation regarding the professional duties, rights and responsibilities of the physiotherapist within the health system.
3) With their physiotherapy and rehabilitation knowledge, she identifies and applies appropriate measurement and evaluation methods that can determine the physical, psychological and social needs of healthy, sick and disabled individuals.
4) By analyzing and synthesizing the data obtained as a result of evaluations specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, it plans, implements, makes the necessary changes and finalizes the individual-centered physiotherapy and rehabilitation program.
5) With their knowledge of the field of physiotherapy and rehabilitation, she works as a member of the team and takes responsibility in the planning and execution of professional and academic studies as part of a transdisciplinary team.
6) Adopts the ethical and legal framework in collecting, recording and reporting data during the physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment process.
7) By adopting the principle of lifelong learning, she uses information sources effectively, combines the new information she acquires with her existing knowledge from a critical and analytical perspective and includes it in her professional life.
8) In physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment processes, it uses effective communication strategies from a biopsychosocial perspective, respecting patient and human rights without discrimination of language, religion, race and culture.
9) Uses at least one foreign language effectively in order to express herself and her profession effectively in the national and international arena and to follow scientific developments.
10) Conducts field-specific scientific studies to protect and improve public and individual health and uses evidence-based information effectively in clinical practice.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Explains the concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation, physiotherapy evaluation and treatment processes, and defines the role of physiotherapy in improving and maintaining health.
2) Tells the laws, regulations and legislation regarding the professional duties, rights and responsibilities of the physiotherapist within the health system.
3) With their physiotherapy and rehabilitation knowledge, she identifies and applies appropriate measurement and evaluation methods that can determine the physical, psychological and social needs of healthy, sick and disabled individuals.
4) By analyzing and synthesizing the data obtained as a result of evaluations specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, it plans, implements, makes the necessary changes and finalizes the individual-centered physiotherapy and rehabilitation program.
5) With their knowledge of the field of physiotherapy and rehabilitation, she works as a member of the team and takes responsibility in the planning and execution of professional and academic studies as part of a transdisciplinary team.
6) Adopts the ethical and legal framework in collecting, recording and reporting data during the physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment process.
7) By adopting the principle of lifelong learning, she uses information sources effectively, combines the new information she acquires with her existing knowledge from a critical and analytical perspective and includes it in her professional life.
8) In physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment processes, it uses effective communication strategies from a biopsychosocial perspective, respecting patient and human rights without discrimination of language, religion, race and culture.
9) Uses at least one foreign language effectively in order to express herself and her profession effectively in the national and international arena and to follow scientific developments.
10) Conducts field-specific scientific studies to protect and improve public and individual health and uses evidence-based information effectively in clinical practice.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Course
Okuma
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 50
Semester Final Exam 1 % 40
Quiz 1 % 10
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 60
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 40
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 2 28
Study Hours Out of Class 14 4 56
Quizzes 1 1 1
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 87