Dersin Amacı: |
Sağlık bilimleri alanında verilerin toplanması, işlenmesi, topluma ilişkin kararların alınması için istatistiksel yöntemleri doğru seçmelerini ve sonuçları doğru yorumlamalarını öğretmektir. |
Dersin İçeriği: |
Biyoistatistik ve Bazı Temel Kavramların Tanımları, Verinin Ölçüm Biçimi, Biyoistatistiğin Sağlık Bilimlerinde Kullanımı, Frekans Dağılımları ve Tanımlayıcı Ölçüler, Tablo ve Grafikler, Teorik Dağılımlar, Evren Ortalaması Önemlilik Testi, Evren Oranı Önemlilik Testi, İki Eş Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, İki Ortalama Arasındaki Farkın Önemlilik Testi, Ki-Kare Testi, Varyans Analizi, Korelasyon Analizi |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Kavramlar |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
2) |
Frekans Dağılımları |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
3) |
Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
4) |
Merkezi Eğilim ve Dağılım Ölçüleri
|
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
5) |
Tablo ve Grafikler |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
6) |
Tablo ve Grafikler
|
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
7) |
Olasılık Dağılımları |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
8) |
Ara Sınav-1 |
|
9) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
10) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
11) |
Hipotez Testleri |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
12) |
Ara Sınav -2 |
|
13) |
Varyans Analizi |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
14) |
Korelasyon |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
15) |
Regresyon Analizi |
Sümbüllüoğlu, K. ve Sümbüllüoğlu, V. (2019). BİYOİSTATİSTİK (19. Baskı). Ankara: Hatipoğlu Yayınları:53 |
16) |
Final Sınavı |
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
2) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
3) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili temel düzeydeki teorik ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
|
4) |
Mezunlar fizyoterapi ile ilgili sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak verilen bir görevi bağımsız olarak yürütür. |
|
5) |
Mezunlar öğrenme için gereksinimlerini belirler ve kendi öğrenmesini yönlendirme yetkinliğine sahiptir. |
|
6) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|
7) |
Mezunlar sağlık alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve toplumsal sorumluk bilinci ile değerlendirir. |
|
8) |
Mezunlar sağlıklı, engelli ve fizyoterapi gerektiren bireylerde kullanılan elektroterapi programı, masaj uygulamaları ve temel sağlığı koruyucu egzersiz uygulamaları bilgilerine sahiptir. Mezunlar bu uygulamaları gerektiğinde fizyoterapist ve/veya hekim gözetiminde uygulayabilir. |
|
9) |
Fizyoterapi Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar bir yabancı dili kullanarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile tartışabilir. |
|
12) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
13) |
Mezunlar fizyoterapi alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir. |
|
14) |
Mezunlar fizyoterapi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun olarak katkıda bulunabilir. |
|