İÇ MEKAN TASARIMI | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): 21,48,54,58 |
Ders Kodu: | 5010003028 | ||||||||||
Ders İsmi: | Müzik | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | - | ||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr.Öğr.Üyesi Ece AKBAYIR | ||||||||||
Dersi Veren(ler): |
|
||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin kendi seslerini, müzik terminolojisi ve müzik ve şan eğitimi aracılığıyla, konuşma sesi aralığının yanı sıra, şarkı sesi aralığında da doğru ve etkin bir şekilde kullanmaları konusunda farkındalıklarının oluşmasını sağlamak. |
Dersin İçeriği: | - Müzik tarihçesi - İşitme sistemi - Müzik teorisi: Harmoni, melodi ve ritm - Temel müzik eğitimi - Fizyolojik ses bilimi - Müzik eğitiminin ses açısından önemi - Diyafram-postür - Şan eğitimi ve egzersizler - Şan eğitiminin ses sağlığını destekleyen yönleri - Güçlendirme egzersizleri - Müzik kompozisyonu |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Müzik Tarihçesi | Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 |
2) | İşitme Sistemi ve Özellikleri | Pocket companion to Guyton and Hall textbook of medical physiology / John E. Hall |
3) | Müzik Teorisi I: Harmoni, Melodi ve Ritim Nedir? | Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 |
4) | Müzik Teorisi II: Notaları Tanıma ve Okumalar | Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 |
5) | Ses Fizyolojisi: Ses Nasıl oluşur? Profesyonel Ses Türleri ve Aralıkları | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 |
6) | Postür-Nefes İlişkisi, Diyafram Nefesi, Diyafram Güçlendirme Egzersizleri | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 |
7) | Ses Registeri (Perdesi/Aralığı); Vocal-fry, Göğüs Sesi, Mixed Ses, Kafa Sesi, Falsetto Ses Rezonatörler | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
8) | Ara Sınav | - |
9) | Klasik Şan Eğitimine Giriş | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
10) | Şan Eğitimi: Vokal Egzersizler | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
11) | Şan Eğitimi: Öğrencilerin Seslerini Tanıma | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
12) | Şan Eğitimi: Rezonans Çalışmaları | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
13) | Şan Eğitimi: Register Kontrolü | Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
14) | Uygulama I | - |
15) | Uygulama II | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
Diğer Kaynaklar: | Denizoğlı, İ., Klinik Vokoloji, Ankara, 2020 Marc Schonbrun, Brian Boone. Müzik Teorisi 101, 2018 Yavuzoğlu N., Uygulamalı Müzik Teorisi – 1, 2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
||||
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||
1) İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir. Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir. Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir. İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
2) Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir. İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir. Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir. Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir. Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir. | |||||
3) Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar. | |||||
4) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir. | |||||
5) Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir. Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir. | |||||
6) İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder. Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | İç mekan tasarımı alanındaki temel kavramlar, ilkeler ve tasarım teorileri hakkında bilgi sahibidir. Tasarım tarihi, sanat akımları ve kültürel etkiler bağlamında mekânı analiz edebilir. Malzeme bilgisi, yapı elemanları ve iç mekânda kullanılan donatı sistemleri hakkında bilgi sahibidir. İç mekan tasarımında kullanılan çağdaş dijital teknolojiler ve yazılımlar hakkında bilgi sahibidir. | |
2) | Teknik çizim, perspektif ve üç boyutlu modelleme tekniklerini hem geleneksel hem dijital ortamda uygulayabilir. İç mekân projelerinde kullanıcı ihtiyaçlarına ve ergonomiye uygun çözümler geliştirebilir. Görsel sunum tekniklerini kullanarak projelerini etkili bir şekilde ifade edebilir. Tasarım sürecinde araştırma, analiz, kavramsal düşünme ve uygulama basamaklarını etkin biçimde yürütebilir. Farklı iç mekân türleri (konut, ofis, mağaza, sergi, vb.) için işlevsel ve estetik çözümler geliştirebilir. | |
3) | Tasarım sürecinde bireysel olarak sorumluluk alır ve gerektiğinde ekip çalışmalarına katkı sağlar. | |
4) | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini kavrar; mesleki gelişimini sürdürebilecek bilgi kaynaklarına ulaşabilir. Tasarım alanındaki yenilikleri takip eder, değişen kullanıcı ihtiyaçlarına yaratıcı çözümler üretir. | |
5) | Tasarımlarını sözlü, yazılı ve görsel yollarla açık ve etkili biçimde sunabilir. Disiplinlerarası çalışmalarda iletişim kurabilir, meslektaşları ve diğer uzmanlarla iş birliği yapabilir. | |
6) | İç mekan tasarımı uygulamalarında mesleki etik ilkelere ve yasal mevzuata uygun hareket eder. Sürdürülebilirlik, çevre duyarlılığı ve kullanıcı sağlığını gözeten tasarım çözümleri geliştirir. |
Beyin fırtınası /Altı şapka | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Sosyal Faaliyet |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Devam | 16 | % 0 |
Ödev | 1 | % 30 |
Ara Sınavlar | 1 | % 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 16 | 16 | 256 |
Ara Sınavlar | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 60 | 60 |
Toplam İş Yükü | 356 |