Dersin Amacı: |
Şiddet kavramını tanımlayan ve etiyolojisini irdeleyebilen, şiddetin birey ve toplum üzerindeki etkilerinin farkında olup etkileri azaltma ve yönetmeye yönelik stratejileri uygulayabilen öğrenciler yetiştirmek. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders; şiddet kavramını, etiyolojisini, türlerini, çocuğa, kadına, yaşlıya, dezavantajlı gruplara yönelik şiddeti, devlet ve büyük gruplar arasındaki şiddeti, bireyin kendine yönelik şiddeti, iş yeri şiddeti, şiddetin bireysel ve toplumsal sonuçalarını, şiddetin önlenmesini, kişilerarası şiddetin yönetiminde sağlık çalışanlarının rolleri ve kişilerarası şiddete yönelik yasal süreçleri içermektedir. |
Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Tanışma, Dersin Tanıtımı, Derse Giriş: Kişilerarası Şiddet Yöneteminin önemi, Kişilerarası Şiddet Kavramı |
Okuma-Araştırma |
2) |
Kişilerarası Şiddetin Tanımı, Şiddetle İlgili Kavramlar Etiyolojisi ve Türleri
|
Okuma- Araştırma |
3) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Çocuğa Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
4) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri;Kadına Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
5) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Yaşlılara Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
6) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Dezavantajlı Gruplara Yönelik Şiddet (Engelli, Göçmen ve Mültecilere Yönelik Şiddet
|
Okuma-Araştırma |
7) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; İş Yerinde şiddet; Sağlık Kurumlarında şiddet
|
Okuma-Araştırma |
8) |
Ara Sınav |
Sınava Hazırlık |
9) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Kendine Yönelik Şiddet - Çilecilik, İntihar, Ötenazi
|
Okuma-Araştırma |
10) |
Yaşamda Şiddet Görüntüleri; Devletler ve Büyük Gruplararasında şiddet; Savaş, Soykırım
|
Okuma-Araştırma |
11) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Sonuçları
|
Okuma-Araştırma |
12) |
Kişilerarası Şiddetin Önlenmesi
|
Okuma-Araştırma |
13) |
Kişilerarası Şiddetin Bireysel ve Toplumsal Düzeyde Yönetilmesi
|
Okuma-Hazırlık |
14) |
Kişilerarası şiddetin Yönetiminde Sağlık Çalışanlarının Rolleri
|
Okuma-Araştırma |
15) |
Kişilerarası Şiddete Yönelik Yasal Süreçler
|
Okuma-Araştırma |
16) |
Final sınavı
|
Final Sıvına Hazırlık |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Ameliyat öncesinde ameliyat masalarını kontrol eder, hazır hale getirir, gerekli destek malzemelerini hazırlayarak güvenli bir çalışma ortamı oluşturabilir. |
|
2) |
Hastanın ameliyat odasına alınmasına, pozisyon verilmesine ve ameliyat sonrası nakline yardımcı olabilir. |
|
3) |
Ameliyat sırasında dolaşan tekniker olarak ekibi destekler, çıkarılan materyalleri uygun şartlarda ilgili birimlere gönderebilir. |
|
4) |
Sterilizasyon öncesi cerrahi setleri temizleyerek, set dizimi, tekstil bohça ve paket malzeme hazırlığı yapabilir. |
|
5) |
Cerrahi malzemelerin sterilizasyonunu ve uygun şartlarda korunmasını sağlayabilir. |
|
6) |
Her ameliyattan sonra ameliyat odasını, malzeme ve ekipman yönünden hazır hale getirebilir. |
|
7) |
Cerrahi işlem sırasında hekimin uygun gördüğü durum ve şekilde, asepsi ve antisepsi ilkelerine uygun şekilde steril olarak cerrahi ekibe yardım edebilir. |
|
8) |
Mesleği ile ilgili bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. |
|
9) |
Ameliyathane Teknikeri olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik, mevzuat ve mesleki etik kuralları bilir ve bu kurallara uygun davranır. |
|
10) |
Mezunlar ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilir. |
|
11) |
Mezunlar ameliyathane hizmetleri alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak çalışabilir. |
|
12) |
Mezunlar cerrahi girişimlerile ilgili temel düzeyde teorik ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
13) |
Mezunlar etik çerçeveye ilişkin bilgiye sahiptir. |
|
14) |
Mezunlar alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanıp hem sözel hem de yazılı iletişim kurarak kendini etkin ifade eder. |
|