ORAL AND DENTAL HEALTH
Qualification Awarded Program Süresi Toplam Kredi (AKTS) Öğretim Şekli Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı
Associate (Short Cycle) Degree 2 120 FULL TIME TYÇ, TR-NQF-HE, EQF-LLL, ISCED (2011):Level 5
QF-EHEA:Short Cycle
TR-NQF-HE, ISCED (1997-2013):

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 5010003017
Ders İsmi: Public Relations and Communication
Ders Yarıyılı: Spring
Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Labs Credit ECTS
2 0 0 2 3
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Other Recommended Topics for the Course: The course requires 70% attendance. If the rate is exceeded, absent students will not be accepted for the final exams.
Type of course: Üniversite Seçmeli
Course Level:
Associate TR-NQF-HE:5. Master`s Degree QF-EHEA:Short Cycle EQF-LLL:5. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Dr.Öğr.Üyesi Gizem ÖZDEL
Course Lecturer(s):
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: In this course, the student will learn the basic principles and importance of communication. Then, public relations concepts, historical development, and application methods will be conveyed. It is aimed at helping the student learn how to communicate correctly and plan and implement public relations campaigns.
Course Content: The initial phase of the course will introduce the fundamental principles of communication terminology. This will be followed by an examination of the basic tenets of establishing effective mass and interpersonal communication. Finally, students will engage with the theoretical and practical aspects of public relations as a tool for communication with consumer audiences within organizational contexts.

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
1) Knows the basic concepts and techniques of communication.
2) Knows the terminology used in public relations.
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Can develop campaign strategies in the field of public relations.
3 - Competences
Communication and Social Competence
1) With the knowledge acquired about communication, it makes personal and mass communication in the right way.
2) Organize and supervise campaigns in the field of public relations.
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) The definition and characteristics of the concept of communication. The relationship between different disciplines and communication. AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
2) Types of communication (oral, written...), contextual types and roles of communication AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
3) Interpersonal communication and its characteristics AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları
4) Definition, Elements and Importance of Public Relations ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F. (2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
5) The Place of Public Relations in Marketing Communication ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
6) Proactive - Reactive Public Relations and Historical Development of Public Relations ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
7) Public Relations Practices and Processes ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
8) MIDTERM
9) Public Relations and Communication ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
10) The Importance of Press Relations in Public Relations ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
11) Marketing Oriented Public Relations, In-house Public Relations ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
12) Public Relations and Event Management ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
13) Public Relations and Corporate Social Responsibility ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
14) Sponsorship and Public Relations Campaigns ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
15) Crisis Management and Communication, Current Case Studies, Measurement Models of Public Relations ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
16) FINAL EXAM

Sources

Course Notes / Textbooks: ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın
References: ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

3

2

5

4

Program Outcomes
1) Graduates have basic theoretical and applied knowledge about Oral and Dental Health.
2) Graduates have knowledge of ethical framework regarding oral and dental health.
3) Graduates use basic theoretical and applied knowledge about oral and dental health.
4) Graduates carry out a task independently by using their basic knowledge of oral and dental health.
5) Graduates determine their learning needs and have the competence to direct their own learning.
6) Graduates express themselves effectively by communicating both verbal and written by using information and communication technologies related to the field of oral and dental health.
7) Graduates follow the developments in the agenda of the society and the world in the field of health and evaluate them with social responsibility awareness.
8) Graduates have knowledge of oral and dental health practices and make coordinated practices with dentists. Graduates acts in accordance with the principles of sterilization and disinfection in the clinical environment.
9) Graduates know the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding their duties, rights and responsibilities and act in accordance with these rules.
10) Graduates can inform the relevant people and institutions by using their basic knowledge and skills in the field of oral and dental health.
11) Graduates can follow current developments in their field and discuss with their colleagues using a foreign language.
12) Graduates can work as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to the field of oral and dental health.
13) Graduates can critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of oral and dental health.
14) Graduates can contribute in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field of oral and dental health.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) Graduates have basic theoretical and applied knowledge about Oral and Dental Health.
2) Graduates have knowledge of ethical framework regarding oral and dental health.
3) Graduates use basic theoretical and applied knowledge about oral and dental health.
4) Graduates carry out a task independently by using their basic knowledge of oral and dental health.
5) Graduates determine their learning needs and have the competence to direct their own learning.
6) Graduates express themselves effectively by communicating both verbal and written by using information and communication technologies related to the field of oral and dental health.
7) Graduates follow the developments in the agenda of the society and the world in the field of health and evaluate them with social responsibility awareness.
8) Graduates have knowledge of oral and dental health practices and make coordinated practices with dentists. Graduates acts in accordance with the principles of sterilization and disinfection in the clinical environment.
9) Graduates know the laws, regulations, legislation and professional ethical rules regarding their duties, rights and responsibilities and act in accordance with these rules.
10) Graduates can inform the relevant people and institutions by using their basic knowledge and skills in the field of oral and dental health.
11) Graduates can follow current developments in their field and discuss with their colleagues using a foreign language.
12) Graduates can work as a team member to solve unforeseen and complex problems encountered in applications related to the field of oral and dental health.
13) Graduates can critically evaluate the basic knowledge and skills acquired in the field of oral and dental health.
14) Graduates can contribute in accordance with social, scientific, cultural and ethical values in the stages of collecting, interpreting, applying and announcing the results of data related to the field of oral and dental health.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Beyin fırtınası /Altı şapka
Bireysel çalışma ve ödevi
Course
Grup çalışması ve ödevi
Okuma
Problem Çözme
Soru cevap/ Tartışma

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Homework
Bireysel Proje
Grup Projesi

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Homework Assignments 1 % 15
Midterms 1 % 30
Semester Final Exam 1 % 40
Quiz 1 % 15
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 60
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 40
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 16 2 32
Application 1 10 10
Study Hours Out of Class 16 2 32
Homework Assignments 1 20 20
Quizzes 1 1 1
Midterms 1 1 1
Final 1 1 1
Total Workload 97