Week |
Subject |
Related Preparation |
1) |
The definition and characteristics of the concept of communication. The relationship between different disciplines and communication. |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
2) |
Types of communication (oral, written...), contextual types and roles of communication |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
3) |
Interpersonal communication and its characteristics |
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınların GÜNGÖR N. (2022). İletişim-Kuramlar-Yaklaşımlar. Ankara: Siyasal Kitabevi OSKAY Ü. (2011). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları |
4) |
Definition, Elements and Importance of Public Relations |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F. (2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın |
5) |
The Place of Public Relations in Marketing Communication |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
6) |
Proactive - Reactive Public Relations and Historical Development of Public Relations |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
7) |
Public Relations Practices and Processes |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
8) |
MIDTERM |
|
9) |
Public Relations and Communication |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
10) |
The Importance of Press Relations in Public Relations |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
11) |
Marketing Oriented Public Relations, In-house Public Relations |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
12) |
Public Relations and Event Management |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
13) |
Public Relations and Corporate Social Responsibility |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
14) |
Sponsorship and Public Relations Campaigns |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
15) |
Crisis Management and Communication, Current Case Studies, Measurement Models of Public Relations |
ASNA A. (2012). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. İstanbul: Pozitif Yayınları
AYDEDE C. (2011). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları. İstanbul: Mediacat Yayınları
AZİZ A. (2013). İletişime Giriş. İstanbul: Hiperlink Yayınları
BALTA PELTEKOĞLU F.(2022). Halkla İlişkiler Nedir?. İstanbul: Beta Basım Yayın
TOSUN BABÜR N. (2014). Marka Yönetimi. İstanbul: Beta Basım Yayın |
16) |
FINAL EXAM |
|
|
Program Outcomes |
Level of Contribution |
1) |
Explains the concepts and principles related to the field of Physiotherapy and Rehabilitation, physiotherapy evaluation and treatment processes, and defines the role of physiotherapy in improving and maintaining health. |
|
2) |
Tells the laws, regulations and legislation regarding the professional duties, rights and responsibilities of the physiotherapist within the health system. |
|
3) |
With their physiotherapy and rehabilitation knowledge, she identifies and applies appropriate measurement and evaluation methods that can determine the physical, psychological and social needs of healthy, sick and disabled individuals. |
|
4) |
By analyzing and synthesizing the data obtained as a result of evaluations specific to the field of physiotherapy and rehabilitation, it plans, implements, makes the necessary changes and finalizes the individual-centered physiotherapy and rehabilitation program. |
|
5) |
With their knowledge of the field of physiotherapy and rehabilitation, she works as a member of the team and takes responsibility in the planning and execution of professional and academic studies as part of a transdisciplinary team. |
|
6) |
Adopts the ethical and legal framework in collecting, recording and reporting data during the physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment process. |
|
7) |
By adopting the principle of lifelong learning, she uses information sources effectively, combines the new information she acquires with her existing knowledge from a critical and analytical perspective and includes it in her professional life. |
|
8) |
In physiotherapy and rehabilitation evaluation and treatment processes, it uses effective communication strategies from a biopsychosocial perspective, respecting patient and human rights without discrimination of language, religion, race and culture. |
|
9) |
Uses at least one foreign language effectively in order to express herself and her profession effectively in the national and international arena and to follow scientific developments. |
|
10) |
Conducts field-specific scientific studies to protect and improve public and individual health and uses evidence-based information effectively in clinical practice. |
|