BİLİŞİM GÜVENLİĞİ TEKNOLOJİSİ | |||||
Önlisans | TYYÇ: 5. Düzey | QF-EHEA: Kısa Düzey | EQF-LLL: 5. Düzey |
Ders Kodu: | 5010003015 | ||||||||
Ders İsmi: | Gönüllülük Çalışmaları | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Bahar Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr.Öğr.Üyesi Orhan SEZGİN |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Gönüllülük Çalışmaları dersinin en temel amacı öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirmek; insani, sosyal, ekonomik vb. problemlerle toplumda göç ve afetler, engelliler, dezavantajlı gruplar başta olmak üzere çeşitli konu ve sorunlar hakkında duyarlılık kazanmalarını sağlamaktır. Bu doğrultuda, katılacakları ve gerçekleştirecekleri bazı gönüllülük faaliyetleriyle toplumda engelli yaşamı, göç ve afet gibi toplumsal hassasiyetin yüksek olduğu konularda da farkındalığı artırmak; böylece öğrencilerin seçecekleri bir gönüllülük alanında -önceden hazırlanacak bir plan dâhilinde- bir dönem boyunca gönüllü çalışmalarda görev almalarını ve sonuçlarını paylaşmalarını sağlamak olacaktır. |
Dersin İçeriği: | Gönüllülük, bir kişinin hiçbir maddi karşılık beklemeden diğer bireyler, toplum, çevre ya da hayvanlar yararına faaliyetler göstermesidir. Gönüllü faaliyette bulunmak insanlara sosyal, psikolojik ve toplumsal anlamda pek çok katkı sağlar; onların toplumu ve çevrelerini daha iyi anlamalarını kolaylaştırır, özgüvenlerini artırarak topluma faydalı birer insan olarak yetişmelerini sağlar. Bu maksatla, içerik ve amaçları oluşturulan “gönüllülük çalışmaları” dersinin ilk yedi haftasında konuların teorik ağırlıklı işlenmesi, daha sonra en az beş hafta kamu kurumları, yerel yönetimler ve STK’larda gönüllülük çalışmaları şeklinde planlanarak sahada uygulanması, yapılan çalışmaların paylaşım ve sunumlarının öğrenciler tarafından hazırlanarak sınıfta paylaşılması öngörülmektedir. Bu ders ile üniversitenin en önemli görevlerinden biri olan topluma hizmet görevine katkı sağlama; öğrencilerin eğitim yaşantıları boyunca edindikleri bilgi, beceri ve birikimleri kullanarak üniversite ile toplum arasındaki bağları güçlendirme ve öğrencilerde gönüllülük çalışmalarına isteyerek katılma duygusunun yaygınlaştırılması sağlanabilecektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Giriş ve Dersin Tanıtımı | - |
2) | Gönüllülük nedir? Gönüllülük Çalışmaları nelerdir? | - |
3) | Gönüllülüğün sağladığı faydalar | - |
4) | STK’larda Gönüllülük | - |
5) | Gönüllü yönetimi | - |
6) | Gönüllülerin motivasyonu | - |
7) | Gönüllülük çalışmalarında dezavantajlı gruplar | - |
8) | Vize sınavı haftası | - |
9) | Türkiye’de Gönüllülük Çalışmalarının yürütüldüğü bazı STK’lar. | - |
10) | Türkiye’de gönüllülük | - |
11) | Türkiye'de Gönüllülük | - |
12) | Gönüllülük Çalışmalarının Hukuki Boyutları | - |
13) | Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler Gönüllülük Çalışmaları (Proje Ödevlerinin Teslimi) | - |
14) | Öğrencilerin Yürüttükleri Gönüllü Proje Çalışmaları | - |
15) | Öğrencilerin Yürüttükleri Gönüllü Proje Çalışmaları | - |
16) | Final Sınavı | - |
Ders Notları / Kitaplar: | Türkiye’de Gönüllülük: Deneyimler, Sınırlılıklar ve Yeni Açılımlar”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları |
Diğer Kaynaklar: | - Adıgüzel, Y., Şentürk, M. & Turan, B. (2016). “Üniversitede gönüllü olmak”. Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu. ISBN: 978-975-7641-57-5. - Aksoy, B., Çetin, T. ve Sönmez, Ö.F (2009). “Topluma hizmet uygulamaları”, Ankara: Pegem Akademi. - Ders slaytları/sunumları ve öğretim üyesinin vereceği ders notları. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||
1) Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | ||||||
2) Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | ||||||
3) Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | ||||||
4) Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Programlamaya yönelik güvenlik algoritmaları konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak | 1 |
2) | Son kullanıcı güvenliği için gerekli yazılımların kurulum ve yönetimini gerçekleştirebilmek | 1 |
3) | Bilgisayar ağlarının kurulumunu, yönetimini gerçekleştirebilme ve ağ işletim sistemini kullanabilme becerisine sahip olmak | 1 |
4) | Temel düzeyde veri tabanı ve web programcılığı yapabilme becerisine sahip olmak | 1 |
Anlatım | |
Ders | |
Grup çalışması ve ödevi | |
Ödev | |
Proje Hazırlama | |
Sosyal Faaliyet | |
Teknik gezi | |
Staj/Yerinde Uygulama |
Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama) | |
Ödev | |
Uygulama | |
Gözlem | |
Grup Projesi |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Projeler | 1 | % 20 |
Ara Sınavlar | 1 | % 40 |
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı | 1 | % 40 |
Toplam | % 100 | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 60 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % 40 | |
Toplam | % 100 |
Aktiviteler | Aktivite Sayısı | Süre (Saat) | İş Yükü |
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 90 |