Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Derse giriş ve programın açıklanması
Grupların oluşturulması
Öğrencilerin Eleştirel düşünme beceri eğilimlerinin ölçülmesi
|
|
1) |
Dersin tanımı ve Düşünme Nedir? |
|
2) |
Felsefi ve Bilimsel Düşünce |
Okuma-Araştırma |
2) |
Düşünme
Düşünme Biçimleri
Düşünme süreci
Düşünme becerileri
|
|
3) |
Eleştirel düşünmenin tanımı ve önemi
Eleştirel düşünme eğilim ve boyutları
Eleştirel düşünme sürecinde entelektüel standartlar
|
|
3) |
Analitik Düşünce |
Okuma-araştırma |
4) |
Eleştirel düşünme süreci
Eleştirel düşünmeyi etkileyen faktörler
Eleştirel Düşünme Süreci: Vaka Örneği
|
|
4) |
Diyalektik, yorumlama |
Okuma-araştırma |
5) |
Tümevarım, Tümdengelim ve çıkarım |
Okuma-araştırma |
5) |
Eleştirel düşünme becerileri
Eleştirel becerileri kullanma: Örnek makale analizi
|
|
6) |
Problem çözme becerisi
Problem çözme süreci
Egzersiz -senaryo
|
|
6) |
Analitik akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
7) |
Akıl Yürütme Süreci |
Okuma-araştırma |
7) |
ARA SINAV |
|
8) |
Arasınav |
|
8) |
İletişim
İletişim Süreci
İletişim etkinlikleri
Egzersiz- senaryo
|
|
9) |
Mantıkta iddialar ve aralarındaki ilişkiler |
Okuma-araştırma |
9) |
Grup sunumları -Eleştirel Düşünme Etkinliği I
Makale 1, Film 1
|
|
10) |
Etkili akıl yürütme |
Okuma-araştırma |
10) |
Kanıt
Kanıta dayalı uygulama
Egzersiz – senaryo
|
|
11) |
Etkili akıl yürütme II |
Okuma-araştırma |
11) |
Grup sunumları- Eleştirel Düşünme Etkinliği II
Serbest 1, Film 2
|
|
12) |
Grup sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği III
Makale 2, Kitap 1
|
|
12) |
Akıl yürütme ve analiz |
Okuma-araştırma |
13) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği IV
Kitap 2, Serbest 2
|
|
13) |
Akıl yürütme planlaması ve yaratıclığı |
Okuma-araştırma |
14) |
Grup Sunumu- Eleştirel Düşünme Etkinliği V
Film 3, Serbest 3
Kapanış ve Dersin Değerlendirilmesi
|
|
14) |
Düşünceyi yapılandırma |
Okuma-araştırma |
15) |
Düşünceyi anlatmak-ifade etmek |
Okuma-araştırma |
16) |
Final sınavı |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013. |
Diğer Kaynaklar: |
1- Allen Matthew, Smart thinking, Oxford Univ Press, Oxford and New York, 2004.
2- Paul Richard, Elder Linda, Kritik Düşünce, Çev Ed. A. Esra Aslan- Gamze Sert, Nobel Akademik Yayıncılık, 2013.
3.M. Gare Rubenfeld, Barbara Scheffer. Critical Thinking TACTICS for Nurses 3. Baskı, Jones&Bartlett Learning, 2014, ISBN: 1284066096, 9781284066098
https://books.google.com.tr/books?id=n9qCAwAAQBAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
4. Judith M. Wilkonson. Nursing Process and Critical Thinking, 5. Baskı, Pearson Education, 2011, ISBN: 0132181622, 9780132181624
https://books.google.com.tr/books?id=C7qYcQAACAAJ&dq=critical%20thinking%20nursing&hl=tr&source=gbs_book_other_versions
5. Eileen Gambrill. Critical Thinking in Clinical Practice, John Wiley&Sons, 2012
ISBN: 0470904380, 9780470904381
https://books.google.com.tr/books?id=NsuHtwciwQwC&dq=critical+thinking&hl=tr&source=gbs_navlinks_s
|
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
İleri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir ve uygulama araç-gereçlerini, diş hekimliği alanındaki en güncel bilgileri içeren literatürü ve diğer kaynakları izleme ve değerlendirme yeteneğine sahiptir. |
|
2) |
Diş hekimliği alanında elde ettiği bilgilerin kaynağını, doğruluğunu, güvenilirliğini ve geçerliliğini değerlendirebilme bilgisine sahiptir. |
|
3) |
Diş hekimliği mesleği ile ilgili etik kurallar ve yasal sorumluluklar konusunda bilgi sahibidir. |
|
4) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak bilimsel olarak kanıtlanmış bir veriyi yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. |
|
5) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki manipülasyon becerilerini kullanarak hastalara en ideal tedavi imkanını sağlar. |
|
6) |
Ağız ve diş sağlığı konularında birey, aile ve topluma yönelik sağlık eğitimi yapar. |
|
7) |
İleri düzeydeki bilgi birikimini kullanarak diş hekimliği alanı ile ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
|
8) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi ya da bireysel olarak sorumluluk alır, sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlar, yönetir ve süreci inceleyerek değerlendirir. |
|
9) |
Diş hekimliği alanındaki bilgiye ulaşma yollarına karar verir ve uygular, edindiği bu bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
|
10) |
Öğrenme gereksinimlerini ve hedeflerini belirler, kaynaklara etkin ve hızlı bir şekilde ulaşır ve öğrenmesini yönlendirir. |
|
11) |
Gelişime açıktır, yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve bu davranışını meslek hayatı boyunca devam ettirir. |
|
12) |
Sürekli eğitim, iletişim, sağlık bilişim yönetimi gibi konularda çağdaş teknolojileri kavrayabilir ve bunları mesleki uygulamalarının gereklilikleri doğrultusunda kullanabilir. |
|
13) |
Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, onların düşüncelerini, istek ve beklentilerini dinler ve kendi düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere aktarır. |
|
14) |
Yaşadığı sosyal çevre için bireysel olarak ya da diğer meslek grupları ile işbirliği içinde proje ve etkinlikler düzenler ve uygular. |
|
15) |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilir ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar. |
|
16) |
Diş hekimliği alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır |
|
17) |
Diş hekimliği alanında toplumun ve dünyanın gündemindeki gelişmeleri izler ve değerlendirir. |
|
18) |
Kültürler arasında etkili iletişim kurma bilgi ve becerisine sahiptir. |
|
19) |
Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanarak düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde aktarır, sorunlara bilimsel veriler ve kanıtlar doğrultusunda çözüm üretir. |
|
20) |
Öğrenim hayatı ve mezuniyet sonrasında kazandığı bilgi birikimi ve manipülasyon becerisini kullanır, elde ettiği bilgi ve becerileri yorumlar ve sonuçlarını meslektaşlarıyla paylaşır. |
|
21) |
Diş hekimliği mesleğinin gerektirdiği etik kurallar ve yasal sorumluluk bilinci ile hareket eder. |
|
22) |
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir |
|
23) |
Klinik yönetimi, yardımcı personel eğitimi, etkin çalışma düzeni, mesleki hastalıklardan korunma yöntemleri konularında gerekli uygulamaları yapar. |
|