E-TİCARET VE PAZARLAMA | |||||
---|---|---|---|---|---|
Kazanılan Yeterlilik | Program Süresi | Toplam Kredi (AKTS) | Öğretim Şekli | Yeterliliğin Düzeyi ve Öğrenme Alanı | |
ÖNLİSANS DERECESİ | 2 | 120 | ÖRGÜN |
TYÇ, TYYÇ, EQF-LLL, ISCED (2011):5. Düzey QF-EHEA:Kısa Düzey TYYÇ, ISCED (1997-2013): |
Ders Kodu: | 5010003010 | ||||||||||
Ders İsmi: | Diksiyon | ||||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz Bahar |
||||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||||
Öğretim Dili: | TR | ||||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar: | Ders öğretim üyesi tarafından uygulamalı ve aktif metotla işlenecektir. Öğrencilerin de uygulama yapmak üzere derse katılımı sağlanacak, her dersin sonunda işlenen konular kısaca tekrar edilerek pekiştirilecektir. | ||||||||||
Dersin Türü: | Üniversite Seçmeli | ||||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||||
Dersin Koordinatörü: | Öğr.Gör. Erkan KOLAT | ||||||||||
Dersi Veren(ler): | |||||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Öğrencilere, İstanbul Türkçesinin söyleyiş özelliklerini kazandırmak. Hem günlük hayatımızda hem de iş hayatımızda akıcı ve güzel Türkçe konuşabilmeyi sağlamak. Hitabet dilini geliştirmek, topluluk önünde etkili ve güzel konuşabilme becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği: | 1. Temel iletişim becerileri hakkında bilgi sahibi olma. 2. Dinleme teknikleri kendini doğru ifade edebilme diksiyon çalışmaları uygulama (Duygu ve düşüncelerin doğru ve etkileyici bir biçimde aktarılmasının sağlanması için tonlama, vurgulama konularında yapılan metinli, metinsiz çalışmalar yapma ve doğru kuralları öğrenme.) 3. Konuşma yanlışlarını düzeltebilme (Ses ve söyleyiş yanlışlarının düzeltilmesi ve doğru konuşmanın temeli olan fonetik kurallarını öğrenebilme) 4. Telaffuzu zor kelimelerin söylenişleri artikülasyon çalışmaları dil ve dudak tembelliğini engellemenin yollarını bilme. Ünsüzlerin doğru sesletimini kavrayabilme. 5. Yazı dili ile konuşma dili arasındaki ayrımları yapabilme. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Dersin tanımı, içeriği ve işleyişi ile ilgili bilgilendirme | • Can Gürzap “Söz Söyleme ve Diksiyon” |
2) | Lehçe, Şive, Ağız kavramları. Diksiyon ve fonetik | Türk Dili ders kitapları |
3) | Ünlü ve ünsüz harflerin özellikleri, diyafram nefesi | Türk Dili ders kitapları |
4) | Konuşma türleri, konuşma ve yazı dili arasındaki farklar | • Rüştü Erata “Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları” |
5) | Türkçenin Ses Özellikleri | Günay Karaağaç, Türkçenin Ses Bilgisi, Kesit Yay. 2010. |
6) | Basic Communication Skills, Listening Techniques | |
7) | Türkçede Vurgu, artikülasyon çalışmaları | |
8) | ARA SINAV | |
9) | Tonlama, durak, ezgi | Tahsin Banguoğlu, Türkçenin Grameri. |
10) | Etkili ve Güzel Konuşma- Uygulama | |
11) | Hitabet dili ve etkili beden dili kullanımı | |
12) | Okuma ve drama egzersizleri | • Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe” |
13) | Okuma ve drama egzersizleri | • Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe” |
14) | Sunum Çalışmaları | |
15) | Sunum çalışmaları | |
15) | Sunum çalışmaları |
Ders Notları / Kitaplar: | Temel Kaynaklar: • Can Gürzap “Söz Söyleme ve Diksiyon” . Tahsin Banguoğlu, "Türkçenin Grameri" Yardımcı Kaynaklar: • Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe” • Türk Dili ders kitapları • Rüştü Erata “Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları” • Cris j. Anderson “TED Konuşmaları Başvuru Rehberi” • Türk Dil Kurumu “Yazım Kılavuzu” • Türk Dil Kurumu “Türkçe Sözlük” • .Feyza Hepçilingirler “Dilim Dilim Ana Dilim” • Doğan Aksan “Türkçenin Gücü” • Necmiye Alpay “Türkçe Sorunları Kılavuzu” |
Diğer Kaynaklar: | Temel Kaynaklar: . Tahsin Banguoğlu, "Türkçenin Grameri" • Can Gürzap “Söz Söyleme ve Diksiyon” Yardımcı Kaynaklar: • Hümeyra Tekalan Toman “Konuşan Türkçe” • Türk Dili ders kitapları • Rüştü Erata “Türkçe Konuşmanın Püf Noktaları” • Cris j. Anderson “TED Konuşmaları Başvuru Rehberi” • Türk Dil Kurumu “Yazım Kılavuzu” • Türk Dil Kurumu “Türkçe Sözlük” • .Feyza Hepçilingirler “Dilim Dilim Ana Dilim” • Doğan Aksan “Türkçenin Gücü” • Necmiye Alpay “Türkçe Sorunları Kılavuzu” |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |