PHYSIOTHERAPY AND REHABILITATION
Bachelor TR-NQF-HE: Level 6 QF-EHEA: First Cycle EQF-LLL: Level 6

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Course Code: 1200111009
Ders İsmi: Healthcare Management
Ders Yarıyılı: Fall
Ders Kredileri:
Theoretical Practical Credit ECTS
2 0 2 4
Language of instruction: TR
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: No
Type of course: Necessary
Course Level:
Bachelor TR-NQF-HE:6. Master`s Degree QF-EHEA:First Cycle EQF-LLL:6. Master`s Degree
Mode of Delivery: Face to face
Course Coordinator : Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM
Course Lecturer(s): Prof. Dr. Aytolan YILDIRIM
Course Assistants:

Dersin Amaç ve İçeriği

Course Objectives: The aim of the course is to enable students to have information about administrative processes in health institutions and organizations, to learn the concept of health management and related concepts.
Course Content: Health system and hospital organization, management, organizational concepts, principles and theories, management process, strategic management and planning, communication in management, interdisciplinary cooperation in health services, ethical processes and principles in management

Learning Outcomes

The students who have succeeded in this course;
Learning Outcomes
1 - Knowledge
Theoretical - Conceptual
2 - Skills
Cognitive - Practical
1) Knows the concepts, theories and principles of health management.
2) Knows the importance of interdisciplinary cooperation in health services.
3) Knows ethical processes and principles in health management.
3 - Competences
Communication and Social Competence
Learning Competence
Field Specific Competence
Competence to Work Independently and Take Responsibility

Ders Akış Planı

Week Subject Related Preparation
1) Introduction to Health Management 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
2) Health System and Organisation of Hospitals - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
3) Health System and Organisation of Hospitals - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
4) Management, Organization Concepts, Principles and Theories - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
5) Management, Organization Concepts, Principles and Theories - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
6) Management Process - Concepts, Characteristics and Phases - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
7) Management Process - Concepts, Characteristics and Phases - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
8) Midterm Exam 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
9) Power, Authority and Influence in Management 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
10) Strategic Management and Strategic Planning 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
11) Communication in Management - I 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
12) Communication in Management - II 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
13) Interdisciplinary Team Approach in Health Services 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
14) Meeting and Time Management 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
15) Ethics in Management 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
16) Final Exam 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir 2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme 3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler 4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi 5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası 6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi 7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği 8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon 9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar) 10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi 11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi 12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim

Sources

Course Notes / Textbooks: 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir
2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme
3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler
4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi
5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası
6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi
7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği
8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon
9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar)
10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi
11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi
12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim
References: 1- KAVUNCUBAŞI, Ş., (2007). Sağlık Kurumları Yönetimi, A.Ü. Eskişehir
2- YILDIRIM H.H. ve YILDIRIM T. (2013). Türkiye Sağlık Reformları ve Politikaları: Politika Analizi Çerçevesinde Bir Değerlendirme
3- AKDUR R, Sağlık Politikalarında Temel İlkeler
4- SUR H, PALTEKİ T (Ed.) (2013) Hastane Yönetimi
5- TOSUN K., (1990). Yönetim ve İşletme Politikası
6- TOSUN K., (1992). İşletme Yönetimi
7- KOÇEL T., (2020). İşletme Yöneticiliği
8- ERTÜRK M., (2012). İşletmelerde Yönetim ve Organizasyon
9- EREN E., (2012). Yönetim ve Organizasyon (Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar)
10- EREN E., (2012). Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi
11- TENGİLİMOĞLU D., (2018). Sağlık İşletmeleri Yönetimi
12- AKTAN C., (2021). Yüksek Performans Odaklı Yönetim

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Outcomes
1) With the knowledge, knowledge and experience gained in the field of Physiotherapy and Rehabilitation, he/she can evaluate his patients and draw up a personalized treatment program within the framework of professional and ethical principles.
2) After successfully completing the Physiotherapy and Rehabilitation program, they can follow the current literature, evidence-based approaches and information as a physiotherapist and apply this information in the clinic.
3) With their knowledge and experience, they take part as an important part of the interdisciplinary and multidisciplinary team in the clinic and can organize the team adequately.
4) With their high research skills and equipment, they can take part in academic studies and projects, and can carry out these studies independently or in interaction with other professional groups.
5) They can use information technologies and devices required by the field of Physiotherapy and Rehabilitation, and exhibit an open and creative perspective on new technological developments.
6) They identify problems related to their field, evaluate problems with a critical perspective, and offer solutions to problems with their analytical thinking skills.
7) They have mastered the basic medical sciences, clinical sciences, social sciences, behavioral sciences and communication skills required by the Physiotherapy and Rehabilitation field. With these accumulations, they can approach their patients with a holistic perspective.
8) They are adequately equipped to protect public health, are aware of their responsibilities and can take initiatives to improve public health.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

No Effect 1 Lowest 2 Low 3 Average 4 High 5 Highest
           
Program Outcomes Level of Contribution
1) With the knowledge, knowledge and experience gained in the field of Physiotherapy and Rehabilitation, he/she can evaluate his patients and draw up a personalized treatment program within the framework of professional and ethical principles. 2
2) After successfully completing the Physiotherapy and Rehabilitation program, they can follow the current literature, evidence-based approaches and information as a physiotherapist and apply this information in the clinic. 2
3) With their knowledge and experience, they take part as an important part of the interdisciplinary and multidisciplinary team in the clinic and can organize the team adequately. 4
4) With their high research skills and equipment, they can take part in academic studies and projects, and can carry out these studies independently or in interaction with other professional groups. 4
5) They can use information technologies and devices required by the field of Physiotherapy and Rehabilitation, and exhibit an open and creative perspective on new technological developments. 2
6) They identify problems related to their field, evaluate problems with a critical perspective, and offer solutions to problems with their analytical thinking skills. 4
7) They have mastered the basic medical sciences, clinical sciences, social sciences, behavioral sciences and communication skills required by the Physiotherapy and Rehabilitation field. With these accumulations, they can approach their patients with a holistic perspective. 2
8) They are adequately equipped to protect public health, are aware of their responsibilities and can take initiatives to improve public health. 4

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Anlatım
Course

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Sunum

Assessment & Grading

Semester Requirements Number of Activities Level of Contribution
Midterms 1 % 40
Semester Final Exam 1 % 60
total % 100
PERCENTAGE OF SEMESTER WORK % 40
PERCENTAGE OF FINAL WORK % 60
total % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Activities Number of Activities Duration (Hours) Workload
Course Hours 14 2 28
Study Hours Out of Class 14 2 28
Midterms 1 25 25
Final 1 35 35
Total Workload 116