HEMŞİRELİK (İNGİLİZCE)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: 1216002032
Ders İsmi: Psychology
Ders Yarıyılı: Güz
Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Kredi AKTS
2 0 2 3
Öğretim Dili: EN
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Department Elective
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Prof. Dr. H. Şeyda ÖZCAN
Dersi Veren(ler): Dr.Öğr.Üyesi Rahşan Ezgi DÖNMEZER
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Hemşirelik öğrencilerine hastaların iç dünyalarını, bu iç dünyaları kendilerinden ve hastalardan nasıl ayırabilecekleri, o hastalığın kişi üzerindeki psikolojik etkisini nasıl anlayabilecekleri konusunda aydınlatmaktır.
Dersin İçeriği: • Yaşam boyu psikolojisi
• Algı, hafıza ve Bilgi
• Ağrı psikolojisi
• Ruh Sağlığı Psikolojisi
• Hemşireliğin psikososyal yönleri
• Stres ve stres yönetimi

Öğrenme Kazanımları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Kazanımları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Hasta ve insan olarak başkalarını kendisinden ayırt edebilme.
2) Farklı türdeki hastaların psikolojileri ile empati kurabilme.
3) Psikolojik sorunları olan vakalarda karmaşık durumlara pratik çözümler bulabilir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Ders tanıtımı, Hemşirelik Bakımında Psikoloji Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
2) Psikolojik Yaklaşımlar Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
3) Yaşam Süresi Psikolojisi Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
4) Sosyal Süreçler Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
5) Algı, Bellek ve Bilgi Sağlama Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
6) Stres ve Stres Yönetimi Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
7) ARA SINAV Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
8) Ağrı Psikolojisi Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
9) Ruh Sağlığı Psikolojisi Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
9) Gelişimsel Bozukluklar Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
10) Özel Konular Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
11) Hemşireliğin Psikososyal Yönleri Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
12) Vaka Tartışmaları ve Ders İncelemesi Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
13) Vaka Tartışmaları ve Ders İncelemesi Vaka çalışmaları - psikolojinin sağlık hizmetlerindeki rolünün önemini göstermek için tasarlanmış hemşireliğin tüm dallarında bir dizi senaryo sağlar.
14) FINAL SINAV Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008
Diğer Kaynaklar: Devinder Rana, Dominic Upton, Psychology for Nurses 1st Edition, Routledge, 2008

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

2

3

Program Kazanımları
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur.
2) Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir.
3) Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur.
4) Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler.
5) Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir.
6) Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır.
7) İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar.
8) Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür.
9) Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür.
10) Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır.
11) Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir.
12) Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır.
13) Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır.
14) Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular.
15) Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur.

Öğrenme Etkinliği ve Öğretme Yöntemleri

Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri ve Kriterleri

Yazılı Sınav (Açık uçlu sorular, çoktan seçmeli, doğru yanlış, eşleştirme, boşluk doldurma, sıralama)
Ödev
Örnek olay sunma

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Ödev 1 % 10
Ara Sınavlar 1 % 30
Yarıyıl/Yıl Sonu Sınavı 1 % 60
Toplam % 100
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 40
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI % 60
Toplam % 100

İş Yükü ve AKTS Kredisi Hesaplaması

Aktiviteler Aktivite Sayısı Süre (Saat) İş Yükü
Ders Saati 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışması 14 4 56
Ödevler 1 4 4
Ara Sınavlar 1 1 1
Final 1 1 1
Toplam İş Yükü 90