Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
CİNSEL SAĞLIK BİLGİLERİ VE NÜFUS EĞİTİMİ, Açılış, Tanışma, Amaç ve Beklentiler, Isınma, Sağlık, Cinsellik ve Eğitim, Aile yaşamı Eğitimi, Nüfus eğitimi, HIV/AIDS eğitimi, Cinsellik Eğitimi |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
2) |
KADIN VE ERKEKTE CİNSELLİK FİZYOLOJİSİ, Kadın cinsel aktivite fizyolojisi,Erkek cinsel aktivite fizyolojisi, Cinsel aktiviteyi etkileyen faktörler |
Büyükkayacı Duman N (editor), (2018). Sexual Health, Nobel medicine bookstore ltd. Istanbul
|
3) |
GENÇLERİN ÜREME SAĞLIĞI VE CİNSEL SAĞLIĞI, Cinsellikle Ilgili Temel Kavramlar , Sağlık, Cinsel Sağlık ve Üreme Sağlığı Tanımı, Gençler Açısından Üreme Sağlığı ve Cinsel Sağlığın Önemi, Üreme Sağlığı ve Cinsel Sağlık Hizmetlerinin Amaçları, Toplumların Cinselliğe Bakışı |
WWW.CETAD.ORG Sexual Education Treatment and Research Association
|
4) |
Gençlerin Cinsel ve Üreme Hakları, Cinsel Sağlık/Üreme Sağlığı Ile Ilgili Yasal Durum, Gençlerin Üreme/Cinsel Sağlık Sorunları, Gençlerin Üreme/Cinsel Sağlığını Etkileyen Faktörler |
WWW.CETAD.ORG Sexual Education Treatment and Research Association
|
5) |
ERGENLİK DÖNEMİ BÜYÜME-GELİŞME SÜRECİ, Ergenlik Döneminde Bedensel Değişimler, Ergenliği Tanıma (Büyüme ve Gelişme), Erkek ve Kadında Cinsel Olgunlaşma, Erkek ve Kadın Üreme Organları, Erkek ve Kadın Üreme Organlarının İşlevleri, Kendi Kendine Meme Muayenesi, Kendi Kendine Testis Muayenesi |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
6) |
AİLE PLANLAMASI, Aile Planlamasının Tanımı, Aile Planlamasının Yararları, Aile Planlaması Yöntemleri |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
7) |
Etkili Gebelikten Korunma Yöntemleri, Etki Derecesi Sınırlı Gebelikten Korunma Yöntemleri, Aile Planlaması Yeni Uygulamalar/Güncel Yaklaşımlar |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
8) |
ARA SINAV |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
9) |
CİNSEL YOLLA BULAŞAN ENFEKSİYONLAR-CYBE, CYBE'ın tanımı, CYBE'ların birey ve toplum sağlığına etkileri, CYBE'larda risk gruplarını, CYBE'ları etkileyen faktörler, CYBE'ların bazı ortak özellikleri, CYBE/HIV/AIDS'in Bulaşma Yolları, CYBE'ların Tedavisi |
WWW.CETAD.ORG Sexual Education Treatment and Research Association
|
10) |
Sık Görülen CYBE'lar, CYBE'lardan korunma, Kondom kullanımının önemi |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
11) |
Kadının Genital Mutilasyonu ve Önemi |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
12) |
Seks Ticareti ve Yol Açtığı Sorunlar |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
13) |
Eşcinsellik |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
14) |
FINAL SINAVI |
Kathy French, Sexual Health, Essential clinical skills for nurses, Wiley-Blackwell, 2009 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Mesleki rol ve sorumluluklarını yerine getirmek için gerekli bilgi ve beceriye sahip olur. |
|
2) |
Mesleki uygulamaların temelini oluşturan kuram ve modelleri bilir. |
|
3) |
Birey ve bir mesleğe üye olmanın gerektirdiği kültürel birikime sahip olur. |
|
4) |
Bireyin, ailenin ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül bir yaklaşımla hemşirelik süreci doğrultusunda kanıta dayalı olarak planlar, uygular, değerlendirir ve denetler. |
|
5) |
Verilen hemşirelik bakımını yönetir ve bakımın kalite ve sonuçlarını değerlendirir. |
|
6) |
Kişilerarası ilişkilerde kültürlerarası farklılıklar düzeyinde etkili iletişim becerilerini kullanır. |
|
7) |
İlgili mevzuat kapsamında hemşirelik hizmetlerini ve insan gücünü yönetir, mesleki gelişimlerine katkı sağlar. |
|
8) |
Hemşirelik uygulamalarında güncel teknolojiyle öğrenme, öğretme ve yönetim süreçlerini yürütür. |
|
9) |
Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve davranışa dönüştürür. |
|
10) |
Karar verme, sorun çözme ve eleştirel düşünme becerilerini kullanır. |
|
11) |
Hemşirelik uygulamalarını bireye özgü değer, inanç ve kültürel farklılıkları dikkate alarak mesleki etik ilke ve standartlar doğrultusunda gerçekleştirir. |
|
12) |
Sağlıkla ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde bilimsel bilgiye, yabancı dil yetkinliği ile ulaşır ve mesleki uygulamalarında kullanır ve sağlık üyeleriyle paylaşır. |
|
13) |
Toplumsal sorumluluk bilinciyle, sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde ulusal ve uluslararası proje ve etkinliklerde yürütücü, yönetici, eğitimci ve uygulayıcı olarak yer alır. |
|
14) |
Hemşirelik hizmetlerinde hasta ve çalışan güvenliğine ilişkin önlemleri bilir ve uygular. |
|
15) |
Profesyonel bilgi, tutum ve davranışlarıyla mesleğini toplumda temsil eder ve meslektaşlarına rol model olur. |
|